۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۳۰۶۶۶۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مهم ترین رسالت دانشجویان بستن راه های نفوذ دشمن است/ حمایت از دانشجویان ارزشی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که در شرایط کنونی که دشمن درصدد نفوذ به کشور است، مهم ترین رسالت دانشجویان بستن راه های نفوذ دشمن است، گفت: باید از دانشجویان ارزشی حمایت صورت گیرد و این امر به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه 16 آذرماه در نشست با دانشجویان این استان که به مناسبت روز دانشجو به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به این که در شرایط کنونی که دشمن درصدد نفوذ به کشور است، مهم ترین رسالت دانشجویان بستن راه های نفوذ دشمن است، افزود: دانشجویان می توانند با انجام رسالت خود در جلوگیری از نفوذ دشمن، نقش مهمی در صیانت از نظام اسلامی ایفا کنند.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: باید دغدغه مندی نسبت به حفظ ارزش های اسلامی در دانشگاه ها تقویت و حساسیت نسبت به این مقوله در بین دانشجویان ایجاد شود و این از ضرورت های است.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که فضای دانشگاه ها باید در دست دانشجویان مؤمن و متدین قرار گیرد، تصریح کرد: باید از دانشجویان ارزشی حمایت صورت گیرد و این امر به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.


امام جمعه شهرکرد با انتقاد از نحوه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، گفت: این کرسی ها آن طور که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، جدی گرفته نشده و بعضا به دست افرادی افتاده که با اهداف این کرسی ها هم خوانی ندارند.


رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مباحث آزاداندیشی در دانشگاه ها باید با رعایت خطوط قرمز مورد توجه قرار گیرد و با بصیرت، آگاهی بخشی و معرفت همراه باشد.


این مقام مسؤول، تساهل و تسامح نسبت به مقوله حجاب را از خطرات بزرگی دانست که قشر جوان جامعه به ویژه دانشجویان در معرض این خطر قرار دارند.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که اسلام باید در همه امور جاری باشد، تصریح کرد: دانشگاه های ما باید بر مبنای امور دینی اداره شود و دانشگاهیان نیز نسبت به تقویت ارزش های اسلامی حساسیت داشته باشند و این مسأله ای حیاتی است.


به گزارش رسا، در این نشست تعدادی از دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان استان به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.


گفتنی است، توجه به مسائل سیاسی و میدان دادن به دانشجویان برای پرداختن به برنامه های سیاسی به دور از سیاست زدگی، توجه به امور فرهنگی، حمایت از دانشجویان نخبه و مبتکر، اختصاص دادن امکانات و تجهیزات بیشتر به مباحث علمی و پژوهشی، رفع مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، کاربردی کردن علوم و تقویت نشاط علمی در دانشگاه ها از مطالبات مطرح شده از سوی دانشجویان در این نشست بود./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات