۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۳۰۶۶۷۷
در برنامه زمزم معرفت مطرح شد؛

حیات نظام اسلامی در گرو پیروی از سیره پیامبر اکرم است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام فلاحی، مهربانی و عطوفت پیامبر اکرم(ص) با مردم را زمینه‌ساز هدایت امت و گسترش اسلام خواند و گفت: راز ماندگاری و بقای نظام اسلامی ایران نیز الگوگیری مسؤولان از سیره رسول اکرم(ص) است؛ چنان که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز این گونه عمل کرده‌اند.
زمزم معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام فلاحی، در برنامه تلویزیونی زمزم معرفت که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد به تبیین ابعاد شخصیتی حضرت رسول اکرم(ص) پرداخت و گفت: قرآن کریم با سبکی خاص به معرفی پیامبر اکرم(ص) پرداخته است که به نوعی برخی از ابعاد عقیدتی سبک زندگی اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قرآن پیامبر اکرم(ص) را رحمة للعالمین توصیف کرده است، گفت: رحمت و عطوفت پیامبر اکرم(ص) مقدمه و زمینه گسترش اسلام در سراسر این عالم بود.

 

کارشناس برنامه تلویزیونی زمزم معرفت با اشاره به وقایع تاریخ صدر اسلام گفت: سیره تبلیغی پیامبر اکرم(ص) بر مدار مَحبت و مهربانی بنا شده است تا جایی که این مَحبت سال وفود را در تاریخ اسلام رقم زد؛ بنابراین در سال وفود شاهد سبقت گرفتن قبایل عربی در مسلمان شدن بر یکدیگر بوده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه سیره رفتاری پیامبر اکرم(ص) نوید دهنده تمام پیروزی‌های اسلام در تاریخ با شکوه آن بود، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در تمام جنگ‌ها دستوراتی صادر فرمودند که در هر جنگ از خطوط قرمز اسلام به شمار می‌آمد و این دستورات دشمنان اسلام را متحیر و منقلب می کرد.

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در تمام جنگ‌ها از قطع کردن درختان، آزار و اذیت کودکان، ورود به حریم اهل بیت و خانه‌های سربازان سپاه دشمن و آسیب رساندن به کهنسالان جلوگیری می فرمودند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین نمادهای مهربانی پیامبر اکرم(ص) در سال‌های نخست پیروزی‌های اسلام، آزاد کردن دختر حاتم طائی به دلیل شخصیت شاخص حاتم طایی است، گفت: پسر حاتم طائی از این جریان مطلع شد و به مدینه آمد و از نزدیک با مشاهده رفتار و گفتار پیامبر اکرم(ص) مسلمان شد.

 

کارشناس برنامه تلویزیونی زمزم معرفت با اشاره به اینکه اسلام بر مدار الگوی رفتار پیامبر اکرم(ص) تاکنون استوار و پیروز میدان‌های گوناگون بوده است، گفت: یکی از رازهای پیروزی و ماندگاری انقلاب جمهوری اسلامی ایران، الگو قرار گرفتن سیره نبوی و ائمه اطهار از سوی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است./837/پ203/ف2

ارسال نظرات