۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۳۰۶۶۸۲
در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد؛

نشست خبری فراخوان کشوری پوستر وحدت

خبرگزاری رسا ـ در آستانه هفته وحدت هنرمندان حوزه گرافیک تلاش می‌کنند تا با تمرکز بر موضوع وحدت، آثار فاخری را در مقیاس جهانی به علاقه‌مندان دین نبوی ارائه کنند.
هفته وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری فراخوان کشوری پوستر وحدت(حبل الله) عصر دیروز با حضور حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی انقلاب(سرچشمه)، مسعود نجابتی دبیر هنری فراخوان پوستر وحدت، مجتبی موسوی معاون زیباسازی شهرداری تهران و سید مهدی حسینی نماینده کانون هنر شیعه در مجموعه فرهنگی انقلاب(سرچشمه) برگزار شد.

امنیت امروز ما حاصل وحدت است

در بخش ابتدایی این نشست، حجت الاسلام محمندرضا زائری با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص فراخون پوستر وحدت، گفت: تا کنون اقدامات خوبی برای آماده‌سازی این حرکت فرهنگی صورت گرفته است، ضمن این‌که امسال مجموعه فرهنگی سرچشمه تمام تلاش خود را به کار بسته تا در این حرکت مهم فرهنگی و دینی همکاری داشته باشد.

وی افزود: در جهان امروز که ما با تهدیدات جدی رو به رو هستیم، تنها عاملی که توانسته در کشتی بی ثبات منطقه به کشور ما امنیت مطلق بدهد بحث وحدت بین شیعیان و اهل سنت است.

مدیر مجموعه فرهنگی انقلاب(سرچشمه) با پرداختن به خط فکری مسؤولان ارشد نظام اسلامی، ابراز داشت: امام راحل(ره) همواره به موضوع وحدت تکیه داشتند، مقام معظم رهبری نیز همیشه بر این اصل تاکید دارند، اصلی که می‌توان وجوه مختلف آن‌را در نامه‌های اخیر ایشان به جوانان غربی مشاهده کرد.

حجت الاسلام زائری تاکید کرد: متاسفانه بحث وحدت با تمام اهمیتی که دارد در اکثر موارد در حد تئوری و نظری باقی مانده است، از این‌رو و با توجه به این‌که موضوع وحدت راهبرد اصلی نظام است تلاش شده است تا یک کار عملی با نگاه هنرمندانه به این امر مهم شود.

وی در خصوص اقدامات مهم در خصوص بحث فراخوان پوستر وحدت، گفت: در این مسیر د و کار مهم صورت گرفته است، اول این‌که امکان دسترسی به خروجی کارها وجود خواهد داشت، دوم این‌که قبل از مرحله فنی به ابعاد مختلف محتوایی طرح پرداخته خواهد شد.

حجت الاسلام زائری در پایان عنوان داشت: در راه اجرایی کردن طرح پوستر وحدت، نهادهای مختلفی با ما همکاری می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها سازمان زیباسازی شهرداری تهران می‌باشد.

در بخش دیگری از این نشست مسعود نجابتی با بیان این مطلب که قبل از فراخوان عمومی طرح سه کارگاه فرعی در کل کشور برگزار خواهد شد، گفت: در شهرهای زاهدان، گلستان و کردستان که اهل تسنن در آن‌ها حضور دارند کارگاه‌هایی دایر خواهد شد تا در آن‌ها طراحی پوستر صورت بگیرد.

وی افزود: محل اصلی تمرکز بر آثار شهر مقدس قم و مسجد جمکران است و کارگاه اصلی بر رسی آثار و احتمالا داوری‌ها برای خرید در آن‌جا برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست مجتبی موسوی، تاکید کرد: در سازمان زیباسازی شهرداری تهران تمام تلاش ما معطوف به این نکته شده است که بتوانیم پس از نهایی شدن آثار آن‌ها از طریق نمایه‌های شهری به نمایش عمومی بگذاریم.

وی افزود: در برنامه‌های پیش روی شهرداری تهران موضوع ففته وحدت از مهم‌ترین برنامه‌ها می‌باشد، از این‌رو ما نیز تمام تلاش خود را معطوف به موضوع فراخوان کشوری پوستر وحدت کرده‌ایم.

در قمست پایانی این نشست، سید مهدی حسینی در خصوص نحوه دریافت آثار، گفت: دریافت آثار از دو طریق بارگذاری در سایت و اجرا در کارگاه‌های از پیش تعیین شده خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص زمان ارسال آثار، عنوان داشت: تا سه روز آینده از طریق فراخوان عمومی نحوه شرکت در این طرح کشوری به اطلاع عموم خواهد رسید.

گفتنی است که مراسم افتتاحیه و اکران آثار برگزیده در استان تهران، کارگاه دائمی فراخوان در استان قم و اختتامیه این دوره نیز در شهر مشهد خواهد بود.

لازم به ذکر است در پایان این نشست نیز از پوستر فراخوان این دوره رونمایی شد/856/203/ب3

 

ارسال نظرات