۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۳۰۶۶۹۳
قائم مقام موسسه تخصصی امیر بیان قم:

هماهنگی نظری و علمی مربی و خانواده، مهم‌ترین عامل در تربیت کودکان است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام موسسه تخصصی امیر بیان قم، هماهنگی نظری و علمی بین مربی و خانواده را مهم ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی کودکان دانست.
هماهنگی نظری و علمی مربی و خانواده، مهم‌ترین عامل در تربیت کودکان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام رمضانعلی کلاته امروز در گفتمان دینی تربیت فرزند در دبیرستان امیر کبیر بندرعباس، گفت: مربیان و والدین نسبت به حقوق کودکان و نوجوانان، مسؤولیتی خطیر دارند و باید در راه شناخت و رعایت این وظیفه سعی و تلاش کنند.


وی افزود: مهم ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی کودکان و نوجوانان، هماهنگی و هم سویی نظری و علمی میان مربیان و خانواده هاست.


 
قائم مقام موسسه تخصصی امیر بیان قم ابراز داشت: کودک در دنیای خانواده، از طریق رفتارها و موضع گیری های پدر و مادر، با دنیای بیرون آشنا می شود و همین رفتارها، شخصیت و ویژگی های اخلاقی و رفتاری او را شکل می دهد.

 

حجت الاسلام کلاته با بیان اینکه فرزندان در برابر سخنانی که با دلیل و برهان همراه است، تسلیم هستند تاکید کرد: باید از این روش، در تشویق فرزندانمان به نماز بهره کافی بگیریم.

 


وی تصریح کرد: برای آموزش و جذب فرزندان به نماز، روش های گوناگونی وجود دارد که می توان به فراخور سن و وضع روحی آنان آنها را به کار گرفت.

 


حجت الاسلام کلاته ادامه داد: در این میان، نقش الگویی ارشادگران اهمیت ویژه ای دارد؛ زیرا از روش های بسیار راه گشایی است که خدای تعالی در قرآن برای هدایت انسان ها بارها به شکل مستقیم و غیرمستقیم بهره گرفته است.

 


استاد گفتمان دینی با اشاره به این م
طلب که نقش تربیتی دینی فرزندان در خانواده یکی از عوامل مهم بازدارنده محسوب می شود افزود: یاد دادن احکام شرعی، دقت ویژه در امر نماز و حفظ حجاب فرزندان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

حجاب یک سرمایه اجتماعی است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حجاب از زمان های دور نشانه شخصیت و باوقاری زن در جامعه بوده است، اظهار داشت: حجاب در اسلام اهمیت ویژه ای دارد و از نصوص قرآنی است، مسائل ریز درباره حجاب در قرآن کریم مطرح شده و ما مسلمانان هم به آن مومن و پایبند بوده ایم اما علیرغم ایمان وپایبندی اغلب آن را به خوبی نمی شناسیم.


حجت‌الاسلام کلاته تصریح کرد: مسلم است که در این صورت دچار مشکل خواهیم شد و نمی توانیم از حجاب به خوبی دفاع کنیم و مانند گذشته اندیشه های غلط و بی اساس به نام آن رواج خواهد یافت.

 

استاد حوزه و دانشگاه، حجاب را یک سرمایه اجتماعی خواند و ابراز داشت: آموزه حجاب در جامعه ایران به‌عنوان یک ضرورت اسلامی، هرچند در دوران پهلوی از نگاه حکومت به منزله یک مانع پیشرفت، محسوب می‌شد و سیاست حاکمان بر ترویج فرهنگ برهنگی استوار بود اما هرگز جامعه، حاضر به پذیرفتن آن نشد.

 


وی در ادامه به حجاب و نهضت عاشورا اشاره داشت و تصریح کرد: در نهضت عاشورا نیز زنان حضوری جدی و نقشی عظیم دارند، آنان در اوج مصائب و سختی ها حریم عفاف و حجاب را پاس داشتند و به آخرین وصیت پیشوای بزرگ شهامت، امام حسین (ع) درآستانه رفتن به میدان نبرد در خصوص رعایت حجاب آویزه گوش قرار دادند./851/202/ب1

ارسال نظرات