۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۳۰۶۷۰۰
استاد حوزه علمیه قزوین:

برخی دستگاه‌ها نفوذ فرهنگی را باور نکرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه نفوذ توهم نیست و مراکز فرهنگی و آموزشی و دستگا‌ه‌های متولی امور فرهنگی نوک پیکان حمله فرهنگی دشمن قرار دارند، گفت: برخی دستگاه‌ها هنوز نفوذ فرهنگی را باور نکرده‌اند.
حجت الاسلام فرشيد نوروزلو

حجت‌الاسلام فرشید نوروزلو استاد حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان اینکه در فضای پسابرجام روزنه‌های نفوذ اقتصادی بسیار آشکار است، گفت: دشمن با زیرکی قصد دارد از این فضا استفاده کرده و نفوذ اقتصادی و فرهنگی را در ایران اسلامی اعمال کند.

 

وی با تاکید بر اینکه ردپای نفوذ دیده می‌شود و این یک توهم نیست، اظهار کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از نفوذ فرهنگی، اتحاد و یکپارچگی است؛ هر چقدر که روی اصول پافشاری کرده و یکی شدن را تمرین کنیم قطع‌یقین در برابر هجمه‌های دشمن خواهیم ایستاد.

 

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: در برابر نفوذ فرهنگی قوام بخشیدن به فرهنگ اسلامی می‌تواند ما را به کمال برساند.

 

این کارشناس دینی عنوان کرد: در خصوص جدی گرفتن بحث نفوذ هنوز برخی دستگاه‌ها به این باور نرسیده‌اند که جامعه در معرض این خطر قرار دارد و برخی افراد در این زمینه باید تفهیم شوند.

 

حجت‌الاسلام نوروزلو خاطرنشان کرد: ما در بحث نفوذ آسیب‌پذیر هستیم چراکه متاسفانه دیر عمل می‌کنیم، اگر از همان ابتدا طبق فرامین رهبر معظم انقلاب عمل می‌کردیم راهکارهای مقابله با نفوذ دشمن را به دست می‌آوردیم.

 

موضع ما در مقابل بی‌مبالاتی فرهنگی مسؤولیت‌پذیری است

وی در ادامه تصریح کرد: مراکز فرهنگی و آموزشی و دستگا‌ه‌های متولی امور فرهنگی نوک پیکان حمله فرهنگی دشمن قرار دارند و جوانان آسیب‌‌پذیرترین قشر در مقابل نفوذ و هجمه فرهنگی دشمن هستند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به بی‌مبالاتی فرهنگی و هنجارشکنی که در جامعه مشهود است، ابراز کرد: در چنین فضایی ما نباید به دنبال مقصر باشیم بلکه باید در راستای ترویج عالمانه و فرهنگ‌سازی قدم برداریم چراکه موضع ما در مقابل بی‌مبالاتی فرهنگی مسؤولیت‌پذیری است.

 

حجت‌الاسلام نوروزلو ضمن محکوم کردن اقداماتی همانند کشف حجاب که گاها از سوی هنرمندان رخ داده است، گفت: برخی عناصر شبه روشنفکر و تجددخواه با اقدامات هنجارشکانه به دنبال آن هستند تا خودی نشان بدهند و فکر می‌کنند که در فضای پسابرجام راحت‌تر می‌توانند این کار را انجام دهند در حالی که در محاسبات خود اشتباه کرده‌اند.

 

این کارشناس دینی با بیان اینکه افراد شبه روشنفکر اثرگذاری بسیار سطحی در جامعه دارند، اظهار کرد: خانواده به عنوان اصیل‌ترین پایگاه اجتماعی نقش کلیدی در جامعه و تربیت نسل دارد و والدین بزرگ‌ترین مربیان تربیت هستند.

 

وی در پایان با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در مقابله با نفوذ فرهنگی گفت: صداوسیما یک دانشگاه ملی بوده و می‌تواند نقش اساسی در موضع راهبردی و داشته باشد./955/302/ب3

ارسال نظرات