۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۳۰۶۷۰۲
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

پیامبر رحمت بزرگ‏ترین لطف الهی نسبت به بشریت است

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام رضوی ‏مهر، پیامبر(ص) را اسوه حسنه و بزرگ‏ترین خیر از ناحیه خداوند برای بشریت خواند و گفت: چهره متبسم پیامبر(ص) و حرکت هدفمند ایشان مبتنی بر عقل و فطرت، مردم همه اعصار را مجذوب اسلام کرده است.
حجت الاسلام سيد جلال رضوي مهر

حجت‏الاسلام سید‏جلال رضوی ‏مهر، عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه ایام اخر ماه صفر تشدید ایام حزن و اندوه امت اسلام است، بیان کرد: ماه صفر، ماه فراق امت با پیامبر مهربانی‌ها محمد(ص)، رسول امین الهی است، ماهی که هزاران گلبوسه صلوات از اکثر نقاط عالم و همه قاره‌های کره زمین روانه مدینه شهر پیغمبر می‏گردند، پیامبری که در گفتار، متانت، حیا، عفت، تصمیم، تدبیر، دوری از افراط و تفریط، الگو بود.

 

وی ادامه داد: پیامبر(ص) اسوه حسنه و بزرگ‏ترین خیر از ناحیه خداوند بر بشریت است، چهره متبسم پیامبر(ص) با اتخاذ مواضع همراه با اعتدال اسلامی و حرکت هدفمند ایشان مبتنی بر عقل و فطرت، مردم همه اعصار را مجذوب اسلام کرده است.

 

حجت‌الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه پیامبر(ص) کامل‏ترین خَلق و خُلق در مصداق انسان تکامل یافته است، اضافه کرد: پیامبر(ص) برانگیخته الهی و فخر بشریت مهبط وحی الهی و مدد یافته خداوند در گفتمان با جبرئیل است، پیغمبر اکرم‏(ص) سرنوشت انسانها را دوست می‏داشت، بر این اساس جهاد ، تبلیغ‏ و هجرت پیامبر و کمک‏های مختلف ایشان موجب شده بود تا مردم، فضائل انسانی، کرامت‏های الهی و شایستگی‏های اخلاقی را از ایشان بیاموزند.

 

نماینده طلاب و فضلای استان همدان با بیان اینکه بلال حبشی، سلمان فارسی و ابوذر فقط با معیار تقوا از بهترین اصحاب پیامبر(ص) هستند، ابراز کرد: امید است در ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و همچنین بزرگداشت مقام نبوی بتوانیم از عترت رسول(ص) و چشمه فیاض قرآن، سرمشق‏های زندگی خود را به دست آورده و با به کارگیری عملی در زندگی فردی اجتماعی خود همچنان امت برتر بمانیم، چرا که وعده‏های الهی نزدیک و پیش‏بینی‏های پیامبر(ص) در حال تحقق است.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: باید موکب‏ها، هیأت‏ها و حسینه‏ها در محور اسلام ناب، پیرامون گفتمان رسول گرامی اسلام، حفظ حریم خانواده، حفظ نشاط جوانی، جلوگیری از نفوذ سلطه شیطان و شیاطین، رفتار مبتنی بر اعتدال و دیگر آموزه‏های قرآنی را سرمشق قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام رضوی مهر در پایان خطاب به خطبا و وعاظ گفت: باید از کتاب نهج الفصاحه و روایات پیامبر بهره جست و پیرامون تحصیلات علمی امت اسلام، وحدت و انسجام مذاهب اسلامی، وظیفه امت در مقابل رهبری، قرآن محوری و سبک زندگی اسلامی پیش از گذشته کوشا باشند./875/ت302/ف2

ارسال نظرات