۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۳۰۶۷۱۸
آیت الله کعبی:

نامه رهبری فکر انقلاب اسلامی را صادر کرد و مبانی لیبرالیسم غربی را به نقد کشید

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که نامه های رهبری می تواند فطرت جوانان غربی را بیدار کند، گفت: جوانان غربی خسته و از راه مانده و بی هویت شده در جست و جوی هویت و طرحی نو برای زندگی انسانی است و این فرصتی است که ما بتوانیم حقایق ناب را بیان کنیم که رهبری به خوبی در نامه های خود بیان کردند.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي آيت الله عباس کعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار جمعی از سپاهیان این استان به تحلیل نامه های رهبر انقلاب از نگاه ایدئولوژیک و با رویکرد روابط بین الملل پرداخت و گفت: نظام جمهوری اسلامی جهت تحقق حاکمیت الله در سراسر جهان و نه فقط در ایران آغاز شد.

 

وی افزود: در حقیقت ما نگاهمان به انقلاب اسلامی این است که این انقلاب سبب احیای دوباره آموزه های اسلام ناب محمدی در دنیای معاصر به ویژه در ایران اسلامی شد، بلندای افق حضرت امام(ره) صدور انقلاب اسلامی است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هدف حضرت امام(ره) صدور فکر انقلاب اسلامی است نه این که به وسیله سلاح صادر شود، اظهار داشت: دشمنان از صدور فکر انقلاب اسلامی وحشت دارند از این رو ریشه همه توطئه ها و طراحی های داخلی و بین المللی علیه انقلاب این است که فکر انقلاب در داخل محدود شود و از بین برود.

 


وی ادامه داد: حبس انقلاب به چند شکل صورت می گیرد عده ای سعی دارند که انقلاب اسلامی صرفا به یک انقلاب اقتصادی، انقلاب ملی یا اجتماعی تبدیل شود؛ یک عده می خواهند بگویند انقلاب اسلامی تمام شد و جمهوری اسلامی با منافع ملی حکومت خواهد کرد که تعریفی درونی دارد.

 

عده ای می خواهند ملت را خسته و در روابط بین الملل معاصر ذوب کنند

آیت الله کعبی با بیان این که عده ای می خواهند ملت ایران را خسته و فرسوده کرده و در درروابط بین الملل معاصر ذوب کنند، ابراز داشت: اما باید توجه داشت که حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به افق های دور انقلاب اسلامی نگاه می کنند؛ امام و رهبری مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حافظ و مبشر رسالت بزرگ انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان می دانند.

 

استراتژی های راهبردی نظام اسلامی
وی انقلاب اسلامی را دارای استراتژی هایی در سطح جهان دانست و عنوان کرد: استراتژی اول تحقق حاکمیت الله در مقابل سکولاریسم و لیبرالیسم و بلوک شرق و غرب است که ما برای این تلاش می کنیم و هیچگاه کوتاه نمی آییم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گسترش اخلاق و معنویت در جهان استراتژی دوم است که این اخلاق و معنویت باید در جهان صادر شود چون الحاد، مادی گرایی و بی اخلاقی سبب نابودی بشر می شود.

 

وی گسترش عدالت در جهان را از استراتژی های بین الملل انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: حفظ بنیاد خانواده از دیگر استراتژی ها انقلاب است چون فروپاشی خانواده باعث نابودی بشر می شود و این جهان معاصر، همجنس گرایی را به عنوان یک فرهنگ لیبرال ترویج می کند که بی اخلاقی است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که گسترش رحمت، عاطفه، انسانیت و مبارزه با خشونت به عنوان بستری برای صلح جهانی از دیگر استراتژی های انقلاب عنوان کرد و گفت: نظام ما یک نظام ایدئولوژیک است و می خواهد به جهان الحاد پایان دهد.

 

امروز جهان از بی اخلاقی و ظلم رنج می برد

وی افزود: امروز جهان از بی اخلاقی و ظلم رنج می برد و خواستار حاکمیت اخلاق و عدالت است، خانواده ها در حال نابودی هستند که باید حفظ شوند و رحمت، مودت، انسانیت، عاطفه و صلح جهانی باید به عرصه وجود بیاید؛ این پنج بنیاد بین الملل، موانع پایه ای در مقابل دارد.

 

آیت الله کعبی با بیان این که یکی از موانع ایدئولوژی های بشری است، اظهار داشت: این ایدئولوژی ها قبلا بلوک شرق و غرب بود که شرق پایان یافت اما فرهنگ لیبرالیسم و نظام سرمایه داری و سکولاریسم باقی ماندند، لیبرالیسم واقعا در مقابل این پنج بنیاد بین الملل انقلاب اسلامی است.

 

وی ادامه داد: لیبرالیسم از پایان قرون وسطا و آغاز قرن چهارم شروع شد و در قرن نوزدهم نتیجه گرفت، قرن بیستم به نام دموکراسی لیبرال تمدن امروزی حاکم شد که نتیجه اش جنایت هایی شد که امروز مشاهده می کنیم، غرب پنج قرن زحمت کشید تا توانست جهان را به این شکل بسازد و امروز سراسر جهان را بحران مدیریت شایسته، بحران معنویت و اخلاق، بحران خانواده، بحران امنیت فراگرفته است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: جامعه ملل بعد از جنگ جهانی اول تشکیل شد برای این که به نا امنی پایان دهد اما نا امنی ادامه پیدا کرد و جنگ جهانی دوم شکل گرفت؛ بعد از جنگ جهانی دوم سازمان ملل ایجاد شد تا جلوی جنگ و خونریزی را بگیرد و به قول خودشان صلح و همزیستی جهانی را فراگیر کند.

 

لیبرالیسم بحران ساز است نه بحران ستیز است

وی ادامه داد: امروز نیز با تهدید جهانی اندیشه تکفیری و تروریسم مواجه هستیم، بنابراین لیبرالیسم بحران ساز است و نه بحران ستیز؛ انقلاب اسلامی در بیست و دو بهمن پنجاه و هفت پیروز شد و سی و شش سال به حیاتش در حال ادامه دادن است اما افق های دوردستی را جلوی خود برای تحقق استراتژی های پایه اش می بیند و در مقابل نظام سلطه ایستاده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که فرمایش رهبری در زمینه پیچ تاریخی و پیچ تمدن ساز به معنای پیچ تمدن ساز و تمدنی یعنی تحقق این راهبردهای پایه ای انقلاب در عرصه بین الملل است، ابراز داشت: قدرت های حاکم بر جهان و در رأس شان آمریکا شیطان بزرگ که بر پایه فرهنگ لیبرالیسم شکل گرفته اند از دیگر موانع است.

 

وی عنوان کرد: لیبرالیسم پایه ای برای خودخواهی، زیادت طلبی، قدرت طلبی، استکبار و زورگویی است؛ لیبرالیسم استکبار پرور است، چون لیبرال ها می گویند بگذار آزاد باشد بگذار هرکاری که دلش می خواهد انجام دهد، افراد وقتی آزاد باشند و هر کاری دلشان می خواهد انجام دهند و فردگرایی حاکم شود، قدرت طلبان جهان هم وقتی دستشان برسد و به قدرت برسند همه چیز را برای خود می خواهند از این رو قدرت محوری و مکتب قدرت باعث نابودی بشر و شیطنت می شود.

 

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: نتیچه فرهنگ لیبرال استکبار جهانی و همین هژمونی قدرت می شود امروز قدرت دست آمریکا و لابی صهیونیست ها است؛ بنابراین دشمن بودن ما با آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنی استراتژیک است، دشمنی استراتژیک به این معنی است که آنها به کمتر از استحاله انقلاب اسلامی راضی نمی شوند.

 

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در بحث صورت و سیرت فرمودند که آمریکایی ها حتی با نام جمهوری اسلامی مخالف نیستند و با محتوای جمهوری اسلامی مخالفند، محتوا به معنای اسلام خواهی، عدالتخواهی، استکبار ستیزی معنویت و اخلاق است؛ رهبری فرمودند اگر جمهوری اسلامی بماند و در رأس جمهوری اسلامی معممی باشد که خواسته های آمریکا و اسرائیل را اجرایی کنند آنها راضی هستند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یکی از موانع بزرگ تحقق راهبردهای آمریکا و صهیونیسم ولایت فقیه و رهبری است، گفت: دشمنان در صدد هستند که از رهبری عبور کنند، اگر نتوانند از اندیشه ولایت فقیه عبور کنند در آینده طراحی می کنند که ولایت فقیه تشریفاتی شود یا کسی باشد که همسو با آنها است از این رو نفوذ در این زمینه هم جزو طراحی های آنها است.

 


وی افزود: مانع سوم و بزرگ برای تحقق راهبردهای انقلاب، غفلت و بی بصیرتی و نشناختن و نقشه دشمن را ندانستن است چه در جبهه خودی که نیروهای مان ندانند ما کجا می خواهیم برویم و چه در سطح جهانی غول رسانه ای غربی و سرمایه داری غربی و بی بند و باری اخلاقی و فساد جنسی باعث استثمار و باعث استعمار فرانوی بشر و جهان معاصر شده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در استعمار قدیم جایی را اشغال می کردند، در استعمار نو مزدور می گماشتند مثل این رژیم هایی که گماشته آمریکا و انگلیس و جاهای دیگر هستند اما در استعمار فرانو تلاش می شود اندیشه ها تسخیر شده و در عواطف نفوذ می کنند؛ متأسفانه امروز بشر معاصر گرفتار فرانو و گرفتار استعمار و استثمار استکبار جهانی است.

دعوت به خدا یکی از وظایف پایه ای انقلاب اسلامی است

وی ادامه داد: جهان امروز گرفتار استکبار سرمایه داری، استکبار دلار و صندوق بین المللی پول و جهان پر از ربا و فساد سرمایه داری و گرفتار غول رسانه ای غربی ها شده که در واقع خوب را بد و بد را خوب برای جهان جلوه می دهند، جمهوری اسلامی را از یک طرف سانسور می کنند و از یک طرف شیطان بزرگ را بزک می کنند و به عرصه می آورند و نشان می دهند.

 

آیت الله کعبی با بیان این که یکی از وظایف پایه ای نظام اسلامی دعوت به خدا است. ابراز داشت: این حقیقت را باید جهان بشناسد، حضرت امام(ره) برای شناساندن حقیقت از روش مخاطب قرار دادن جهان استفاده کرد تا انقلاب صادر شود، ایشان قبل از فروپاشی بلوک شرق حضرت آیت الله جوادی آملی، آقای محمد جواد لاریجانی و خانم مرضیه دباغ را به شوروی و گورباچف فرستادند و نامه نوشتند و سعی کردند حقایق اسلام را بیان کنند.

 

 

وی عنوان کرد: در زمان قدیم گورباچف سخن حقیقت را نپذیرفت، امروز آقای پوتین ابراز ناراحتی می کند و می گوید اسلام بدلی و تکفیری و اسلام دست پرورده آمریکایی ها دارد در روسیه نفوذ می کند و بیایید به داد برسید، هدف نامه های حضرت آقا ورای این غول رسانه ای غربی که در جهت تعمیق اندیشه ای انسان معاصر تلاش می کند و تنها فرهنگ ثروت و لذت و اباحی گری را ترویج می کند، در برابرطراحی های استکبار رهبری با یک استبداد جهانی دارد دست و پنجه نرم می کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همانگونه که حضرت امام(ره) نامه می نوشتند تا جوانان ایران را بیدار کنند و نظام ستمشاهی را سرنگون کنند رهبر معظم انقلاب نیز نوشتن نامه هایی به جوانان غربی را آغاز کردند تا فطرت جوان غربی را بیدار کنند.

 

نامه های رهبری می تواند فطرت جوانان غربی را بیدار کند

وی با تأکید بر این که نامه های رهبری می تواند فطرت جوانان غربی را بیدار کند، اضافه کرد: اگر نامه ها پر مغز بوده و آکنده از اندیشه اسلام ناب باشد و نیازهای مخاطب و جهان معاصر و مشکلات جهان معاصر و این نامه ها به جوانان برسد پنجره ای به سوی حقیقت می گشاید و اثر خودش را دارد چون الان در غرب یک خلأ معنویت وجود دارد.

 


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که غرب دچار تناقض ایدئولوژیک شده است، گفت: جوانان غربی خسته و از راه مانده و بی هویت شده در جست و جوی هویت و طرحی نو برای زندگی انسانی است و این فرصتی است که ما بتوانیم حقایق ناب را بیان کنیم که رهبری به خوبی در نامه های خود بیان کردند.

 

وی افزود: چند جمله در نامه رهبری وجود دارد که قابل تأمل است که دست گذاشتن رهبری بر بحران ها و مشکلات فراروی انسان معاصر، تناقضات ایدئولوژیک غربی ها از جمله این موارداست، همچنین رهبر انقلاب به جوانان غربی که در حال جذب شدن به جریان تکفیری هستند هشدار دادند که این گروه های تکفیری ساخته و پرداخته فرهنگ خشونت و فرهنگ لذت گرایی و بی بندو باری جنسی هستند.

 

آیت الله کعبی ابراز داشت: دو هفته پیش در قم یکی از فارق التحصیلان الأزهر پیش من آمد که اروپا زندگی می کند و انگلیسی هم مسلط بود و دنبال طراحی برای پایان نامه دکترخود می گشت، بنده شروع کردم به بحث با این آقا و در مورد تکفیری ها در اروپا پرسیدم، آن شخص گفت وضعیت فاجعه است و تکفیری ها در اروپا در حال تبدیل شدن به یک جریان هستند.

 

وی عنوان کرد: آن شخص گفت من نروژ زندگی می کنم و تنها از نروژ در یک سال اخیر دویست و شصت نفر از جوانان اروپایی جذب داعشی ها شده اند. تکفیری ها جهاد را به شیوه غلط و خود ساخته به جوانان اروپایی آموزش می دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خشونت در غرب مولود فرهنگ لیبرالیسم است و این حقایقی است که امروز در اروپا و آمریکا وجود دارد، جامعه اروپا و آمریکا امروز خسته و فرسوده شده و به آخر خط رسیده است از این رو نیاز به تلنگر معنوی و الهی دارند.

 

وی اضافه کرد: آمریکایی ها برای مقاومت در مقابل معنویت شرقی برخواسته از اسلام ناب، عرفان های شرقی و بدلی و بودیسم را ترویج می کنند؛ خود آنها امروز کتاب هایی مثل کتاب های نیکسون "خارج از کنترل" دارند و می گویند که جوامع ما امروز قابل کنترل نیستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز در جهان معاصر یک سری خلأ های معنوی مشاهده شده است، گفت: جوان از راه مانده غربی امروز در جست و جوی راهی است که رهبر انقلاب در نامه خود مبانی لیبرالیسم را به نقد کشاندند و دردهای مشترک بشریت و ریشه های خشونت و تناقض های ایدئولوژیک را بر پایه راهبردهای ثابت بین المللی انقلاب اسلامی بیان کردند.

 

وی افزود: در کنار این نامه ها و روشنگری ها، مقاومت و ایستادگی در مقابل صهیونیسم، طراحی آزادی قدس، راهبرد تقریب بین مذاهب، بازسازی امت اسلامی باید در دستور کار قرار بگیرد.

 

راهپیمایی اربعین یک مقاومت بزرگ جهانی علیه باطل است

آیت الله کعبی با بیان این که راهپیمایی بزرگ اربعین یک مقاومت جهانی بر علیه باطل بر پایه نهضت حسین بن علی(ع)است اظهار داشت: این را ما باید ارج بنهیم و این آغاز راه است یعنی از سویی کاری که مدافعان حرم انجام می دهند در مسیر عمق تمدنی انقلاب اسلامی است و کاری که رهبری انجام می دهد در واقع طراحی تمدن نوین اسلامی بر پایه مخاطب شناسی صحیح از جوانان اروپایی و آمریکایی است که این حرکت به خوبی پیش می رود.

 

وی ادامه داد: موانعی پیش پای انقلاب است که این موانع را باید سریع برطرف کنیم البته ما افق های آینده را به فضل الهی افق های روشنی می دانیم./1323/پ201/ج

ارسال نظرات