۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۰۶۷۴۱

تروریست‌ها ربطی به اسلام ندارند

خبرگزاری رسا ـ رئیس کمیته مرکزی کاتولیک‌های آلمان خواستار اتحاد با مسلمانان علیه داعش شده و با تاکید بر اینکه این تروریست ها ربطی به اسلام ندارند فتوای مسلمین علیه این قاتلان مشابه فتوایی که علیه سلمان رشدی وجود داشته است را خواستار شد.
آلمان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "توماس اشترنبرگ"، رئیس جدید کمیته مرکزی کاتولیک های آلمان ((ZdK خواستار اتحاد با جوامع مسلمان برای مبارزه با داعش شد.

 

وی افزود: تروریسم داعش اسلام نیست. وی خواستار یک فتوا علیه قاتلان داعش از طرف جهان اسلام شد.

 

"اشترنبرگ" که در گفتگو با روزنامه "نوین اوزنابروکر سایتونگ" سخن می گفت اظهار داشت که کمیته مرکزی کاتولیک های آلمان می خواهد مشترکا با مسلمانان علیه تحریف اسلام به عنوان توجیهی برای ترور و کشتار کار کند.

 

وی افزود: آنچه که تحت تروریسم داعش در جریان است اسلام نیست. اما این تروریست ها از جریان های مختلف اسلامی استفاده می کنند. از این رو شگفت انگیز نیست که وقتی که انسان هایی که نمی تواند تمایز بین جریان ها را تشخیص دهند تبلیغات این گروه تروریستی را به عنوان بخشی از این دین ارزیابی می کنند.

 

وی افزود: من نگرانم که ظاهرا به نام خدا قتل، کشتار و جنگ در دنیا به راه بیافتد.

 

به اعتقاد "اشترنبرگ" جوامع مسلمان در آلمان برخی اقدامات برای شفاف سازی را تا کنون انجام داده اند اما وی خواستار اقدامات بین المللی بیشتری در این راستا شد.

 

وی افزود: زمانی که یک فتوا علیه "سلمان رشدی" وجود داشته است پس همچنین یک فتوا علیه داعش هم می تواند شکل گیرد.

 

اشترنبرگ همچنین خواستار تشکیل کلاس های درس آموزش مذهب اسلام در مدارس آلمان شده تا به این ترتیب مانع سوء استفاده از این دین شویم./982/ب

منبع: تسنیم

 

ارسال نظرات