۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۳۰۶۷۹۶
مرکز جهانی حقوق و آزادی:

بازداشت روحانی شیعی خارج از چهارچوب قوانین بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ مرکز بین المللی حقوق و آزادی با اشاره به بازداشت عضو سابق پارلمان بحرین تاکید کرد که بازداشت وی خارج از چهارچوب قوانین بین المللی است.
شيخ حسن عيسي عضو جمعيت الوفاق بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی، محرومیت حجت الاسلام شیخ حسن عیسی نماینده سابق پارلمانی بحرین و عضو جمعیت الوفاق از حقوق قانونی به رسمیت شناخته شده وی را به شدت محکوم کرد.


در بیانیه صادره از سوی این مرکز تاکید شده است که بازداشت شیخ حسن عیسی خارج از چهارچوب قانون بوده است زیرا مطابق با قوانین بین المللی، پرونده فرد متهم بایستی در مدت زمان معقول رسیدگی شده و یا متهم تا هنگام اثبات مجرم بودنش از زندان آزاد می‌شود.


این بیانیه افزود: اگر شیخ حسن عیسی بنابر ادعای دادگاه بحرین مرتکب جنایت شده و ادله قطعی و ثابتی نیز در این خصوص وجود دارد، پس چرا دستگاه قضایی وی را مطابق با قانون و با حضور هیأت وکلا محاکمه عادلانه و منصفانه نمی‌کند؟


مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی ضمن همبستگی کامل از شیخ حسن عیسی و تمامی مدافعان حقوق بشر که دربند اسارت آل خلیفه بوده و یا از کشور ممنوع الخروج هستند، آزادی فوری، بدون قید و شرط و توقف تحت پیگرد قرار دادن مخالفان نظام و مدافعان حقوق بشری را از دولت بحرین خواستار شد.


این در حالی است که شیخ حسن عیسی چند ماه قبل در فرودگاه بحرین به اتهام کمک به تروریسم بازداشت و تا کنون در زندان به سر می‌برد. دادستانی بحرین به تازگی یک ماه دیگر حکم حبس این روحانی مبارز را برای بار ششم تمدید کرد./981/ب902/ک

ارسال نظرات