۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۰۶۸۳۱
آیت الله دری نجف آبادی:

توسعه فرهنگ سبب پیشبرد اهداف و عزت نظام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که توسعه فرهنگ در کشور پیشبرد اهداف و عزت نظام را به همراه دارد، گفت: برنامه ریزی نکردن از سوی مسؤولان فرهنگی و ورود بی مهابای اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به فضا مجازی، خسارات جبران ناپذیری را به وجود می آورد که امروز شاهد نمونه های آن در جامعه هستیم.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، شب گذشته در نشست شورای عمومی استان مرکزی که در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: امروز باید از فرصت علم و پژوهش در کشور بیش از بیش بهره برد و ایران اسلامی را به قطب علمی منطقه تبدیل کرد.

 

پیشرفت علم و فناوری اطلاعات در کشور

آیت الله دری نجف آبادی، با بیان این که در کشور علم و فناوری اطلاعات با سرعتی شگفت انگیز در حال پیشرفت است، اظهار داشت: بهره مند شدن از علم و فناوری با توجه به آثار مختلف اجتماعی و فردی نیازمند برنامه ریزی های کاربردی و کارشناسی از سوی مسؤولان مربوطه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که توسعه فرهنگ در کشور پیشبرد اهداف و عزت نظام را به همراه دارد، گفت: برنامه ریزی نکردن از سوی مسؤولان فرهنگی و ورود بی مهابای اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به این فضا، خسارات جبران ناپذیری را به وجود می آورد که امروز شاهد نمونه های آن در جامعه هستیم.

 

فضای مجازی بر اساس آرمان های انقلاب و شهدا

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر این که همه افرادی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صاحب تریبون هستند باید ساماندهی شوند، تصریح کرد: بسیاری از گروه های شکل گرفته در شبکه های اجتماعی ضمن ایجاد فضای ناایمن سیاسی در جامعه در راستای ترویج بی اخلاقی به وسیله گسترش فیلم ها و عکس می پردازند. 

 

امام جمعه اراک با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مخالف با توسعه و پیشرفت مختلف نیست خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی فضای مجازی باید بر اساس آرمان های انقلاب، شهدا، امام راحل و مطالبات مقام معظم رهبری مسیر توسعه را طی کند.

 

برخورد با خاطیان در فضاهای مجازی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: مسؤولان باید با افرادی که در فضاهای مجازی به تشویش اذهان عمومی و ترویج بی بند و باری می‌پردازند برخورد جدی و در کوتاهترین زمان ممکن با خاطیان مقابله کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این که کنترل و ساماندهی فضای مجازی بر عهده نیروی انتظامی، سپاه روح الله و دستگاه امنیتی است، گفت: برنامه ریزی برای تولید محتوا برای مقابله با هجمه های دشمنان وظیفه شورای عمومی است و اعضای این شورا باید در این خصوص برنامه های مدون و کارشناسی ارائه کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان را به عنوان تصمیم گیران نهایی مسائل فرهنگی استان دانست و خاطرنشان کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تسلط به فضای مجازی باید در مسیر مقابله با آسیب شناسی شبکه های اجتماعی تلاش کنند./842/202/ب1

ارسال نظرات