۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۰۶۸۸۵
امام جمعه سراب:

نارداران زمینه ساز از میان رفتن حکومت لائیک آذربایجان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکرمی گفت: حوادث نارداران زمینه ساز نابودی دولت لائیک آذربایجان خواهد شد.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به حوادث اخیر نارداران و رفتار ناشایست دولت آذربایجان با مردم این شهر، اظهار داشت: این اقدام دولت آذربایجان محکوم بوده و تأسف بار است.


وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی مظلومان بوده است و ظلم به شیعه را تحمل نخواهد کرد، تصریح کرد: حمله به مناطق شیعه نشین در آذربایجان توسط دولت مردان وهابی مسلک و غرب زده آذربایجان جای تأسف دارد.


امام جمعه سراب با اشاره به حضور میلیونی شیعیان در اربعین حسینی و نمایش اقتدار تشیع در جهان، ابراز داشت: این تحرکات سرکوب گرایانه بی ارتباط با جریان اربعین و مبارزه شیعیان با داعش نیست، این تحرکات مرتبط با کنگره عظیم اربعین است.


وی برخی دست های پشت پرده را در خصوص این جریان مورد اشاره قرار داد و افزود: این اتفاقات در آستانه ورود نخست وزیر ترکیه به آذربایجان اتفاق افتاد، همچنین می توان گفت دست آمریکای پلید و عربستان وهابی در این سرکوب بارز است.


حجت الاسلام اکرمی با بیان این‌که دشمن تحمل عزاداری سالار شهیدان را نداشته و ندارد، خاطرنشان کرد: در نارداران آذربایجان 5 نفر از عزادارن حسینی شهید و تعدادی نیز دستگیر شدند، و در نهایت بی رحمی آب و برق این منطقه برای مدتی قطع شد.


وی پیگیری دیپلماسی کشور در حوادث اخیر ناردارن را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: ورود وزارت خارجه در این امری لازم است، اما دولت آذربایجان بداند با چنین اقداماتی خون شیعیان به جوش آمده و بر ضرر دولت مستبد آذربایجان تمام خواهد شد.


امام جمعه سراب ادامه داد: این اتفاقات به هر حال نشان از نفوذ آمریکا و عربستان در این کشور دارد، این کشور ها به دنبال در تنگنا قرار دادن شیعیان این کشور هستند، باید دولت نامردان جمهوری آذربایجان پاسخگوی این جنایت ها باشند./854/303/ب3

ارسال نظرات