۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۳۰۶۸۹۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

پایبندی به سیره پیامبر اکرم بهترین راه وحدت امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که پایبندی به سیره پیامبر اکرم(ص) بهترین راه وحدت امت اسلام است، گفت: حرکت در مسیر پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) موجب رستگاری آدمی شده و سبب خواهد شد تا انسان مورد الطاف ویژه این بزرگواران قرار گیرد.
مقبره پيامبر گرامي اسلام (ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم عزاداری رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد با بیان این که قرآن کریم سیره پیامبر گرامی اسلام را در عالم تکوین برای بشریت به عنوان بهترین مسیر قرار داده است، گفت: در وجود نورانی حضرت محمد(ص) سیره و سنت حسنه‌ای است که انسان ها باید در این راستا گام بردارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت الگوگیری از سیره نبوی در شئون فردی و اجتماعی زندگی آحاد جامعه تأکید کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام به عنوان انسانی کامل و نورانی که می‌تواند در روشن شدن مسیر زندگی انسان نقش آفرینی کند می تواند الگوی عملی برای زندگی باشد.

 

وی با اشاره به این که اخلاق پیامبر گرامی اسلام به عینه در وجود اهل بیت معصومین(ع) متجلی است، بیان داشت: وقتی زندگی پیامبر گرامی اسلام را بررسی می کنیم می بینیم ایشان در زمره افراد برخوردار از رحمت الهی است.

 

حجت الاسلام خلیلی با تأکید بر این که ما باید از خداوند منان بخواهیم که از سوی پیامبر گرامی اسلام و آل او به مراتب ارزنده ای دست پیدا کنیم، ادامه داد: این بزرگواران نیازی به برگزاری برنامه ها و مراسم عزاداری نداشته و این برای پاک شدن خود ما است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان باید تلاش کرده تا به تزکیه نفس رسیده و تحت ولای مظاهر نورانی الهی قرار بگیرد، گفت: پیامبر گرامی اسلام واسط رحمت الهی بین خدا، خلایق و اهل بیت(ع) است.

 

وی با اشاره به این که قرآن کریم روش برخورداری از رحمت الهی را به ما نشان داده است، ادامه داد: انسان می تواند در بهره گیری از سیره پیامبر گرامی اسلام به جایی برسد که واسط فیض پروردگار متعال و خلایق باشد.

 

حجت الاسلام خلیلی، ادامه داد: انسان باید صبوری کرده و امور خود را به حضرت حق واگذار کند که اگر چنین باوری در زندگی او وارد شود از کسانی بوده که صلوات و رحمت خداوند منان شامل حال او می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که پیامبر گرامی اسلام صابر بوده که رحمتی برای جهانیان شد، گفت: پیامبر گرامی اسلام 23 سال در بین قوم عرب جاهل قرار داشت که ظلم های بسیاری به ایشان وارد شد اما صبری پیشه کرد.

 

وی با بیان این که حضرت محمد(ص) اسوه مهربانی و پاکی است، گفت: توسل به  سیره نورانی پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت ضامن سعادت انسان است که او باید در تلاش باشد تا با استعانت از آن به تهذیب نفس و تکامل معنوی دست یابد.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که انسان باید تلاش کند تا در راستای الگوگیری از سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین همت والایی داشته باشد، گفت: حرکت در مسیر پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) موجب رستگاری آدمی شده و سبب خواهد شد تا انسان مورد الطاف ویژه این بزرگواران قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان، گفت: فرصت های ارزنده ای در زندگی انسان وجود می آید که باید از آن به درستی استفاده کرده تا به سعادت دست پیدا کند.

 

وی در ادامه سخنان خود وحدت را تنها راه عملی خنثی شدن توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید با هوشیاری و بصیرت در برابر تهاجم دشمنان شریعت محمدی قرار گیرند.

 

حجت الاسلام خلیلی با این که امروز بر امت اسلامی تکلیف است که از دستورهای ارزشمند دین مبین اسلام در خصوص دوری از تفرقه و نزاع عمل کنند، گفت: تنها شعار وحدت دادن خوب نیست، بلکه باید در عمل شاهد وحدت عملی میان امت اسلام باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تفرقه و اختلاف باید ریشه ای حل شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز هم برخی ها گرفتار مشکل اختلاف هستند که باید به سیره پیامبر گرامی اسلام مراجعه کنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات