۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۰۶۹۵۳
امام جمعه خوی تأکید کرد؛

ضرورت خنثی کردن توطئه‌های دشمن برای ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: بسی جای تأسف است هماهنگی میان دو مرکز مهم علمی آنطور که لازم و شایسته است به دلیل مشکلات و موانعی که در این زمینه وجود دارد، صورت نگرفته است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی، اظهار داشت: شوراهای فرهنگ عمومی مراکز استانها و شهرستانها وظایف مهمی را بر عهده دارند اگر خوب عمل شود بخش مهمی از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی از این طریق قابل حل است.

 

وی در ادامه تلاش برای حذف سنت های غلط، تشویق مردم به حفظ و تقویت ارزشهای دینی و انقلابی و فرهنگی شهرستان، برنامه ریزی در جهت اجرایی کردن تصمیمات اتخاذ شده از طریق الزام مدیران و دستگاه ها و نهادها را از جمله وظایف مهم شوراهای فرهنگ عمومی برشمرد.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 27 آذر روز وحدت و حوزه و دانشگاه که از جمله موضوعات جلسه شورای فرهنگ بود اظهار داشت: شــنــاخــت لازم هــر کـدام از حــوزه فــعـالـیـت دیــگـری، انجام دادن هر چه بهتر رسالت های اجتماعی خویش و مساعدت به یکدیگر، خنثی کردن بـرنـامه ریزی هـای دشـمنـان در جهت ایجاد اختلاف در میان حوزه و دانشگاه و بهره گیری از امتیازات و برخورداری های هـمـدیـگـر در اصــلاح امـورات جـامـعـه ضروری است.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه اذعان داشت: بسی جای تأسف است هماهنگی میان دو مرکز مهم علمی آنطور که لازم است صورت نگرفته است به دلیل مشکلات و موانعی که در این زمینه وجود دارد.

 

حجت الاسلام شکوری غفلت مسؤولان و متولیان امور از رسالت های خویش، پایین بـودن سطـح تحمـل مسـؤولان هر دو مرکز، دردسر تلقی کردن میدان دادن به طلاب جوان و دانشجویان، غرق شدن مسؤولان در اجراییات، بهانه کردن نبـود امـکانـات لازم، بعضاً اعتقاد نداشتن به ضرورت وحدت و تبلیغات و جوسازی های دشـمنان را از جمله موانع وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وحدت که از سوم الی هشتم دیماه به مناسبت میلاد پیامبر بزرگوار اسلام است، اظهار داشت: دشمنان اسلام و مسلمین به ویژه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا جهت ایجاد اختلاف و درگیری در میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی از تمامی ابزارها و امکانات استفاده می کند.

 

مدیر حوزه های علمیه خوی گفت: دشمنان با علـم کـردن اختلافـات قومـی، مـذهبی و دیـنی، بهره گیری از علمای ساده لوح در ایجاد اختلافات، استفاده از جریان های تندرو در میان پیروان مذاهب، حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل در ایجاد اختـلاف، ایجاد اختلافات مرزی در میان کشورهای اسـلامی، بهره گیری از عوام در گسترش لعن و نفرین به صحابه، راه اندازی شـبکه های متعـدد ماهواره ای و اینترنتی، راه اندازی و حمایت همه جانبه از جریان های تکفیری، لجن مال کردن شخصیت های منادی و مدافع وحـدت و ایجاد درگیری نظامی و سیاسی در میان کشورهای اسلامی به دنبال ایجاد نفاق در بین مسلمانان است./936/203/ب1

ارسال نظرات