۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۳۰۶۹۵۸
یکی از اعضای سیاسی جنبش انصار الله:

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد وابسته به عربستان است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای سیاسی جنبش انصار الله گفت‎وگوهای صلح به سبب وابسته بودن فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به عربستان بی نتیجه خواهد بود.
محمد البخيتي عضو شوراي سياسي انصارالله يمن

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله، در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی المنار، به بررسی آخرین رویدادهای یمن پرداخت و گفت:  مذاکرات درباره بحران یمن که چند دور آن در ژنو برگزار شد نتیجه قابل قبولی و ثمره بخشی نخواهد داشت.


وی افزود: اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در مورد بحران یمن بر خلاف فرستاده قبلی وابسته به رژیم آل‎سعود است و نمی تواند این بحران را به صورت جدی و عادلانه حل و فصل کند. 


 عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه بیش از 9 ماه است که یمن دچار بحران شده، ولی سازمان ملل متحد نتوانسته است حتی یک جلسه و یا نشستی برای حل این مشکل برگزار کند و نشست‎های که تاکنون بوده فقط برای پیدا کردن راه حلی جهت یافتن شیوه و شرایط این نشست‎ است.


وی تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه توافقی از جانب فرستاده ویژه سازمان ملل متحد یا هر کدام از طرف‎های این نشست مبنی بر یافتن راه حلی جهت پیدا کردن شیوه و شرایط نشست‎ها بین طرف‎های بحران یمن هنوز یافت نشده است.


البخیتی ادامه داد: عبد ربه منصور الهادی رییس جمهور فراری یمن به شدت وابسته به رژیم آل سعود است و حتی هنگامی که تصمیم به ورودش به یمن گرفتن تحت محافظت و برنامه ریزی آنان وارد شد. حکومت وی به قصر المعاتیق در عدن و فرودگاه خلاصه شده است و قدرت خاصی در یمن ندارد.


وی بر ضرورت پایان تجاوز عربستان به یمن تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: زمانی گفت‎وگوها آغاز و به نتیجه می رسد که تجاوز عربستان به یمن پایان یافته باشد. گفت‎وگو با فشار نظامی و سیاسی هیچ گاه نمی تواند نتیجه بخش باشد./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات