۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۲
کد خبر: ۳۰۶۹۹۳
تولیت کریمه اهل بیت:

تنها ماندن امام حسن مقدمه ای برای شهادت امام حسین شد

خبرگزاری رسا ـ تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع) گفت: وقتی جامعه اسلامی، رنگ و بوی مسلمانی ندهد و دین خدا در معرض خطر قرار بگیرد، در آن صورت لازم است تا حسین ها در قتلگاه شهید شوند و با خون پاک خود، دین خدا از گزند انحراف حفظ کنند.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم و تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) در مراسم عزاداری شب رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در محل حسینیه آیت الله خامنه ای برگزار شد، گفت: این طور نیست که تنها خواص جامعه گرفتار بی بصیرتی شوند. بی بصیرتی آفتی است که هر لحظه در کمین نشسته است و همه مسلمانان در معرض آن هستند.


چگونه مردم جایگاه امام مجتبی (ع) نزد رسول خدا (ص) را فراموش کردند؟
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ضمن یادآوری جایگاه امام حسن مجتبی (ع) نزد پیامبر اظهارداشت: در زمان حیات رسول گرامی اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) یکی از عزیزان آن حضرت بود و پیامبر ایشان را بسیار دوست می داشت و همه صحابه و اکثر مردم مدینه نیز بر این علاقه واقف بودند.


وی افزود: تنها چند سال پس از رحلت پیامبر (ص)، کار به جایی می رسد که به دستور معاویه، امام را در کوچه های مدینه مورد ضرب و شتم قرار می دهند و هیچکس نیز متعرض نمی شود. در تاریخ نقل شده است که به دستور معاویه، به مراسم تشییع جنازه آن امام غریب حمله شد و تابوت ایشان نیز تیرباران گشت. چگونه شد که مردم اکرام امام مجتبی (ع) توسط پیامبر را دیدند و بازهم ایشان را یاری نکردند؟


غربت و مطلومیت امام حسن (ع) به خاطر بی بصیرتی مسلمانان بود

امام جمعه قم مظلومیت امام مجتبی (ع) را ناشی از نبود بصیرت در خواص جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در جریان غدیرخم که حدود صد و بیست هزار نفر از مسلمانان در محل غدیر جمع شدند، افرادی بودند که خطبه پیامبر را برای مسلمانانی که از منبر رسول خدا فاصله داشتند و صدای ایشان را نمی شنیدند، با صدای بلند تکرار می کردند. یکی از این افراد، عبدالله بن عباس بود. وی یکی از کسانی بود که هنگام صدور حدیث ثقلین در محضر پیامبر حضور داشته و شاهد ماجرا بوده است.


وی ادامه داد: عبدالله بن عباس اولین کسی است که وعده رشوه معاویه را می پذیرد و امام حسن (ع) را تنها می گذارد. اکثر افرادی که امام را تنها گذاشته و به رشوه معاویه دل بستند نیز از کسانی بودند که محضر پیامبر را درک کرده بودند. در واقع، روحیه دنیاپرستی و رفاه طلبی که به مرور با فرهنگسازی های نادرست معاویه در جامعه اسلامی شیوع پیدا کرده بود، باعث شد مردم دچار انحراف شده، بصیرت و حق شناسی را فراموش کنند و امام زمان خود را تنها بگذارند.


درقبال تنها گذاشتن امام زمان، همه مسلمانان مسؤول هستند
تولیت حرم حضرت معصومه (س)با بیان اینکه اگر امام زمان تنها ماند، خواص جامعه اسلامی باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشند گفت: بار اصلی تنها گذاشتن امام حسن مجتبی (ع) بر دوش خواص زمان است. آنهایی که بزرگان قبایل بودند و می توانستند با حمایت از امام مجتبی (ع)، معاویه را از خلافت خلع کرده و حکومت اسلامی را به صاحبان اصلی آن برگردانند.


وی تاکید کرد: درقبال تنها گذاشتن امام زمان، همه مسلمانان مسؤول هستند؛ خصوصاً خواص و بزرگان جامعه که باید در پیشگاه عدل الهی برای بی بصیرتی خود پاسخ بدهند. اگر امام زمان تنها بماند، حکومت جامعه اسلامی از عدالت و حقانیت خارج می شود، به تبع آن جامعه اسلامی از اسلامیت خود جدا شده و دین خدا در معرض خطر قرار می گیرد.


تنها ماندن امام حسن (ع) مقدمه ای برای شهادت سیدالشهدا شد
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خون پاک امام حسین (ع) و یاران ایشان را برعهده کسانی دانست که امام حسن را تنها گذاشتند و تصریح کرد: در روایات آمده که هنگام اذان صبح دو هزار نفر به امام حسن (ع) اقتدا کردند و پس از نماز، حتی یک نفر نیز پشت سر ایشان باقی نبود. این حد از مظلومیت و غربت امام مجتبی (ع) مقدمه ای برای وقوع فاجعه کربلا شد.


وی در انتها افزود: وقتی جامعه اسلامی، رنگ و بوی مسلمانی ندهد و دین خدا در معرض خطر قرار بگیرد، در آن صورت لازم است تا حسین ها در قتلگاه شهید شوند و با خون پاک خود، دین خدا از گزند انحراف حفظ کنند. در واقع، خون شهدای کربلا و مصائب اهل بیت سیدالشّهدا (ع) نیز برعهده کسانی است که امام مجتبی (ع) را تنها گذاشته و حکومت را در اختیار فاسدان باقی گذاشتند./863/پ202/ج

 

ارسال نظرات