۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۰۷۰۶۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ فعالیت ۲۲ روحانی مبلغ در مناطق عشایری خراسان شمالی، اعزام ۴۰۲ مبلّغ به ایستگاه های بین راهی مشهد، فعالیت ۱۴مرکز قرآنی در شهرستان قاین، فعالیت ۱۳۱ مبلغ و مبلغه در دهه ی آخر صفر در شهرستان شهرکرد، حضور ۶۵ هیأت مذهبی کبودراهنگ در مشهد از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی خادمی  در جلسه جمع بندی فعالیت های تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ماه محرم وصفر سال جاری، اظهار داشت: در ایام  مراسم های سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در هزار و170 باب مسجد و حسینیه وهزار و 68 هیأت مذهبی استان برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: در این ماه نزدیک به 900 روحانی مبلغ برای برگزاری هرچه بهتر و هدایت و مدیریت برنامه های عزاداری به مساجد و هیئات مذهبی شهری و روستایی شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی اعزام شدند.

 

وی با بیان این که همچنین 850 مداح و ذاکر اهل بیت(ع) نیز در مراسم های عزاداری دهه نخست محرم امسال در خراسان شمالی فعالیت می کردند، افزود: علاوه بر این 50روحانی مبلغ برای برگزاری مراسم های سوگواری و گفتمان های دینی به مدارس خراسان شمالی اعزام شده بودند.

 

به گفته حجت‌الاسلام خادمی  همچنین در محرم امسال 22وحانی مبلغ نیز در مناطق عشایری این استان فعالیت کردند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی با بیان این که هدف از اعزام این روحانیان مبلغ برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان وتبیین موضوع ولایت مداری و قیام عاشورا برای عشایر استان بود، اظهار کرد: این مبلغان به مناطق عشایری شهرستان های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان خراسان شمالی اعزام شده بودند و برنامه هایی نظیر کلاس آموزش احکام، بیان مسائل شرعی و تبیین فلسفه عاشورا و اهداف قیام سیدالشهداء(ع) در بین ایلات و عشایر را انجام می دادند.

 

وی اجرای  سوگواری شهادت امام حسین(ع)، برگزاری گفتمان های دینی درمدارس و دانشگاه ها با موضوعات سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری حسینی و قیام حسینی،راه اندازی ایستگاه های پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، حلقه های بصیرتی و معرفتی برای اعضای هیأت های مذهبی، برگزاری قرائت زیارت عاشورا درمساجد، برگزاری جلسات تفسیر قرآن و... را برخی از برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در دهه نخست ماه محرم ذکر کرد.

 

 اعزام 402 مبلّغ به ایستگاه های بین راهی مشهد

حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی کارشناس امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اعزام 402 مبلّغ به ایستگاه های بین راهی خدمت رسانی به زائرین پیاده گفت: به منظور خدمت رسانی و تبلیغ معارف اسلامی در بین زائران امام رضا علیه السلام بویژه زائرین پیاده، مبلغان اعزامی ضمن انجام فعالیتهای تبلیغی در روند خدمت رسانی به زائرین نیز کمک رسان هستند.

 

حجت‌الاسلام رحمتی افزود: انجام فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی همچون برپایی نماز جماعت، گفتمان های معرفتی، پاسخگویی به مسائل شرعی و برگزاری جلسات دعا از جمله فعالیتهای این مبلغان در جاده های منتهی به مشهد مقدس در این ایام است.

 

وی افزود: مبلغان برادر و خواهر، با استقرار در فواصل و ایستگاههای مختلف با گپ و گفت با زائران همراه با تبلیغ چهره به چهره، به حل مشکلات آنان می پردازند که بحمدالله تاثیرات بسیار مثبتی به همراه داشته است.

 

 فعالیت 14مرکز قرآنی در شهرستان قاین

حجت‌الاسلام احمد علیپور مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین از  فعالیت 14 مرکز قرآنی شامل موسسات و خانه های قرآن شهری و روستائی خبر داد.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر 14 مرکز قرآنی شامل 3 موسسه قرآنی، 10 خانه قرآن روستایی و یک خانه قرآن شهری در شهرستان قاین فعالیت مستمر دارند که به امید خدا در آینده نزدیک به دلیل در خواست روستاهای با جمعیت بالا  این تعداد افزایش خواهد یافت.

 

حجت‌الاسلام علیپور با بیان اینکه قرآن راه سعادت و پیشرفت را به همه مردم دنیا عرضه کرده است، تصریح کرد: دنیای امروز تشنه معنویات قرآن است و باید با تبلیغ درست و اصولی مفاهیم این کلام بزرگ الهی در توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) همت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه باید تعالیم قرآنی سرلوحه زندگانی همه قرار گیرد، اظهار داشت: باید تلاش شود که هیچ بی سواد قرآنی در سطح کشور وجود نداشته باشد.

 

 فعالیت 131 مبلغ و مبلغه در دهه ی آخر صفر در شهرستان شهرکرد

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید صفوی گفت:این مبلغان دهه ی آخر ماه صفر با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و روضه های خانگی به تبیین معارف قرآن و اهل بیت می پردازند.

 

وی افزود: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، گسترش فرهنگ قرآنی، بیان احکام و پاسخگویی به شبهات دینی از جمله وظایف مبلغان اعزامی است.

 

گفتنی است شهرستان شهرکرد با جمعیت 280 هزار نفر به‌عنوان بزرگترین شهرستان استان از نظر جمعیت است.

 

حضور 65 هیأت مذهبی کبودراهنگ در مشهد

حجت‌الاسلام حسین علی قمری نیا در گفتگویی در 16آذر سال جاری  از حضور65 هیئت مذهبی این شهرستان به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در مشهد خبر داد.

 

وی با اشاره به عزیمت بیشتر هیئات مذهبی شهرستان به کربلا و مشهد برای حضور در مراسم های عزاداری گفت: حضور هیئات مذهبی کبودراهنگ دردهه پایانی ماه صفر هر سال برای تجدید بیعت با امامت در حرم امام حسین(ع) و امام رضا(ع) نشانگر جایگاه و مقام اهل بیت(ع) در زندگی مردم است.

 

وی افزود: امسال با عنایت الهی و هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی کبودراهنگ، بیش از 65 هیئت مذهبی در مراسم های عزاداری در مشهد مقدس حضور دارند./1325/د101/ف2

 

منبع: پایگاه خبری سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات