۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۰۷۱۳۶

نماینده آیت الله سیستانی خواستار خروج نظامیان ترکیه از عراق شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی به حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق را محکوم کرد و خواستار خروج سریع آنان شد.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور را محکوم کرد.


حجت الاسلام صافی تصریح کرد: قوانین و اسناد بین‌المللی روابط میان کشورها، احترام به حاکمیت آنها و عدم تجاوز به اراضی یکدیگر را مشخص می‌کند و این قوانین از آشکارترین اسناد است.


وی افزود: هیچ کشوری حق ندارد به بهانه کمک در مبارزه با تروریسم به یک کشور دیگر بدون موافقت دو طرفه نیرو اعزام کند.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی از کشورهای همسایه عراق و همه کشورهای جهان خواست که به حق حاکمیت این کشور احترام بگذارند و مانع از ارسال نیروهای نظامی بدون هماهنگی با دولت و موافقت با قانون‎های داخلی عراق شوند.


وی حکومت عراق را مسؤول حفاظت از حاکمیت کشور و عدم مماشات با متجاوزگران دانست و گفت: بی توجهی به حضور نظامیان و دخالت در امور عراق سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای این کشور می شود.


حجت الاسلام صافی خواهان وحدت صفوف در این شرایط سخت عراق شد و خاطرنشان کرد: سیاستمداران باید در برابر این مشکل با یکدیگر متحد و در راستای مصالح، منافع، استقلال و حق حاکمیت عراق قدم بر دارند.


وی تاکید کرد که عراق درپی افزایش و بهبود روابط با کشورهای همسایه است و در همین راستا خواهان احترام به استقلال کشورش است.

 

کشورهای منطقه باید در برابر تروریسم با یکدیگر متحد شوند


نماینده حضرت آیت الله سیستانی منطقه را غرق در مشکل‎های مختلف دانست و گفت: جریان تروریستی به هیچ کشور و یا منطقه‎ای رحم نمی کند بنابراین باید همه دولت‎های منطقه با اتحاد در برابر دشمن مشترک بایستند و با اقدامات نسنجیده در این مسیر سنگ اندازی نکنند.


وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه به فعالیت‎های مجاهدان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رزمندگان عراقی اعم از بسیج مردمی، ارتش و عشائر با شجاعت بسیار در برابر تروریسم ایستاده‎اند و توانستند که برخی از مناطق اشغالی را از لوث تروریسم آزاد کنند.


حجت الاسلام صافی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان آوارگان بسیار با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‎کنند. نهاد و سازمان‎های مرتبط باید امکانات و توجه و تلاش بیشتری برای رفع مشکلات این آوارگان که کودکان و سالخوردگان زیادی در بین آن‎ها وجود دارد، کنند.


وی در پایان از جوانان که توان حمل اسلحه دارند دعوت کرد که با حضور در میدان‎های جنگ به دفاع از ملت و اراضی خود بپردازند./994/ب901/ک

ارسال نظرات