۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۳۰۷۲۴۲
آیت الله حائری:

حضور ترکیه در عراق به نیابت از آمریکاست

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید عراقی تأکید کرد که ترکیه به نیابت از آمریکا در عراق حضور یافته و نیروهای مسلح و بسیج مردمی حماسه جدیدی را علیه اشغالگران به ثبت خواهند رساند.
آيت الله سيد کاظم حائري از علماي عراقي ساکن عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سید محمد کاظم حائری از مراجع تقلید عراقی ساکن قم مقدس در پیامی نسبت به حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق به شدت واکنش نشان داد.

 

در این پیام با اشاره به مشارکت میلیونی مومنان عراق در مراسم پیاده روی اربعین حسینی آمده است: مسؤولان دولتی و نمایندگان پارلمان باید همراه ملت بوده و در برابر توطئه بیگانگان ایستادگی کنند و اجازه ندهند سرزمینی که امام حسین(ع) به عنوان قلب تپنده ملت در آن وجود دارد از طرف شمال مورد تهدید قرار گیرد.

 

حضرت آیت الله حائری افزود: حاکمیت و کرامت کشور و ملتمان در برهه کنونی در معرض تهدید قرار گرفته و یاری همگانی، حضور موثر، بسیج فعال و ایستادگی قاطع را برای ایستادگی در برابر توطئه ای که از سوی ترکیه به نیابت از آمریکا برای تجاوز به حاکمیت عراق و تجزیه این کشور بر اساس مذهبی و نژادی صورت می گیرد، نیازمند است.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا و داعش و سایر گروه های تروریستی نتوانسته اند فتنه مذهبی را در عراق محقق سازند، تصریح کرد: امروزه به تمسک به شعائر حسینی به ویژه شعار «هیهات منا الذله» و استفاده بهینه از توانایی های نیروهای مسلح و نیروهای مقاومت به عنوان سربازان امام زمان(عج) که از نوامیس و کرامت مردم محافظت می کنند، نیاز داریم.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: این نیروها باید در برابر توطئه جدید دشمنان ایستادگی کرده و در صورت نیاز، حماسه جدیدی به حماسه و قهرمانی های درخشان آنان در دفاع از اسلام و عزت مسلمانان ثبت کنند تا کوته اندیشان به تجاوز علیه حاکمیت و استقلال کشورشان نیندیشند.

 

حضرت آیت الله حائری در بخش پایانی خاطر نشان ساخت: جملات ما از ادای حق و تقدیر و تشکر از ملت قهرمان و فداکاری های نیروهای مسلح و بسیج مردمی مقدس و شهدای آنان عاجز است.

 

گفتنی است نیروهای ترکیه چند روزی است به بهانه های مختلف در پایگاه بعشیقه در نزدیکی موصل مستقر شده اند.

 

دولت عراق در نامه ای به شورای امنیت از ترکیه شکایت کرده و این اقدام را نقض آشکار قانون بین المللی و تجاوز به حاکمیت عراق دانسته است./980/ب902/د

ارسال نظرات