۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۰۷۲۵۴
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن است

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ارزش و آرمان‌های ارزشمند دفاع مقدس جایگاهی عزتمند و افتخارآمیز دارد، گفت: باید با همه توان و ظرفیت موجود از آرمان های دفاع مقدس حراست کنیم.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حسین عباس‌زاده سوته از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس در این شهرستان با بیان این که ویژگی اصلی و بارز شهدا ولایت مداری بود و اگر این گونه نبود ما نیز همانند سایر کشورهای منطقه آسیب می دیدیم، اظهار داشت: امروز عمل به وصیت شهدا و امام راحل و توصیه های مقام معظم رهبری یک اصل اساسی و رمز موفقیتمان در این دوره از تاریخ است.

 

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که عزت ایران اسلامی در جهان نتیجه و خون بهای شهدا است و باید یادواره آنان با جایگاه ارزشمند آنان تناسب داشته باشد، افزود: باید بدانیم اگر خون شهدا نبود بالندگی امروز وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: فرهنگ شهادت عامل قدرت و بالندگی ما است و به همین دلیل باید این فرهنگ در جامعه زنده نگه داشته شود تا در جهت بالندگی کشور مان تلاش شود. 

 

امام جمعه فریدونکنار اظهار داشت: شهدا با نثار خون خود عزت و امنیت امروز را برای ما به ارمغان آوردند که همه ما در جهت حفظ و حراست از دستاوردهای شهدا باید تلاش کنیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شجره انقلاب اسلامی از امام راحل و با خون شهدا رنگین شده است، گفت: هرچه داریم از شهدا و ایثارگران است و افتخار هم می کنیم که خود را وقف این شخصیت های بزرگ کنیم.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که شهدا با خلوص نیت در عرصه دفاع‌مقدس حاضر شدند، تصریح کرد: بهشت پاداش کسانی است که در راه خداوند از جان و مال خود گذشتند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، مهم ترین عامل محبوبیت شهدا نزد خداوند را بصیرت دانست و اذعان داشت: شهدا با بصیرت خود به میدان آمدند و اسلام آمریکایی را نپذیرفتند.

 

حجت الاسلام جلالی ولایت مداری و پشتیبانی از ولایت را مهم ترین وصیت شهدا دانست و خاطرنشان کرد: باید با حمایت از ولایت دین خود را حفظ کنیم و مسؤولیت‌مان را به شهدا ادا کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، پیشرفت و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف را مدیون خون های پاک شهدا دانست و تصریح کرد: فرزندان ایران اسلامی با خون پاک خود انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کردند.

 

وی با بیان این که امروز آحاد جامعه در برابر خون های پاک شهدا تکلیف و رسالت سنگینی دارند، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا ادامه دهنده مسیر شهدا باشیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تصریح کرد: این فرهنگ غنی و اصیل اسلامی و انقلابی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است.

 

وی با بیان این که شهدا با مشی و منش مخلصانه و بسیجی خود در مسیر امام و رهبر خویش حرکت کردند، گفت: ملت حماسی ایران نیز با تکریم شهدا نشان داد همواره در خط ولایت و رهبری حرکت می کند و همه ما در مسیر آرمان های ولایت ثابت قدم و استوار ایستاده ایم.

 

امام جمعه فریدونکنارادامه داد: این ملت شهدا را از خود می‌دانند و حضور گسترده مردم نشان از بصیرت و علاقه بیش از حد آنها به دنیای اسلام بوده است.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که شهدا جان خود را برای پیروزی اسلام و قرآن دادند، خاطرنشان کرد: اگر از خودگذشتگی و ایثار رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نبود امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی عزت و افتخاری نداشت. 

 

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه همان ارزش و آرمان های ارزشمند دفاع مقدس جایگاهی عزتمند و افتخارآمیز دارد، تصریح کرد: باید با همه توان و ظرفیت موجود از آرمان های دفاع مقدس حراست کنیم. 

 

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که دشمنان تلاش می کنند ارزش های اصیل و انقلابی دفاع مقدس را در میان نسل جوان ما کمرنگ کنند، افزود: اما حضور بی نظیر مردم قدرشناس کشورمان در مراسم تشییع پیکر شهدا نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت همچنان در کشورمان زنده و پویا است./950/202/ب2

ارسال نظرات