۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۳۰۷۲۸۲

برنامه مشترک الازهر، دارالافتا و اوقاف مصر برای مبارزه با افراط گرایی

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر از راه اندازی صفحه‌های متفاوت در فیسبوک با همکاری الازهر و دارالافتا برای مبارزه با گفتمان افراطی به 12 زبان خبر داد.
محمد مختار جمعه وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در کنفرانس مطبوعاتی از راه اندازی سه صفحه مرتبط با این وزرات در شبکه اجتماعی فیسبوک به زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی برای رویارویی با اندیشه افراطی جهانی خبر داد.


محمد مختار جمعه تاکید کرد: با توجه به تصمیم‌ گرفته شده، 9 صفحه دیگر به زبان‌های مختلف، قبل از میلاد پیامبر اکرم (ص) راه اندازی خواهد شد که اساتید زبان الازهر با نظارت بر این صفحه‌ها، به ارسال سخنرانی‌های صوتی به زبان مورد نظر مبادرت می‌ورزند.


جمعه افزود: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این صفحه‌ها تاثیر خود را گذاشته و در ضمن آن به تعلیم زبان عربی از طریق ارائه درس‌های هفتگی نیز بپردازیم. همچنین یک ساعت در هفته برای پاسخ به سوال‌های مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است.


وی با اشاره به کوشش صفحه‌های وابسته به الازهر، دارالافتا و اوقاف در تکامل یکدیگر و تعامل سازنده با جهانیان همره با در نظر داشتن تخصص خاطر نشان کرد: دارالافتا به فتواهای مردم پاسخ داده، الازهر به نقد و بررسی اندیشه‌ها پرداخته و اوقاف نیز در راستای اصلاح مفاهیم نادرست و تفکیک اندیشه افراط‌گرایی از شرع و آیین اسلامی قدم بر می‌دارد.


وزیر اوقاف مصر در پایان تصریح کرد که رویکرد این وزارت ملی و دینی است و اجازه سوء استفاده از مساجد برای ترویج افکار سیاسی را نخواد داد./981/ب902/د

ارسال نظرات