۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۴۱۷
مدیر مدرسه سید الشهدا خرمشهر:

حضور امام رضا در ایران موجب تقویت مبانی اعتقادی شیعیان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه سیدالشهدا(ع) خرمشهر حضور امام رضا(ع) در ایران را سبب شناخت و آگاهی بیشتر مردم ایران به جایگاه امامت دانست و گفت: حضور آن حضرت افزون بر ترویج مکتب تشیع به تقویت مبانی اعتقادی شیعیان منجر شد.
امام رضا(ع)

حجت الاسلام عبدالله بحرانی، مدیر مدرسه سیدالشهدا(ع) خرمشهر، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که از القاب امام رضا(ع) عالم آل محمد است، گفت: علوم آل محمد در زمان زندگانی ایشان از حیث پیشرفت علمی در جهان اسلام با مناظره های پیروان ادیان و مذاهب گوناگون و پاسخ به شبهاتی همچون خلق قرآن بیش از بیش آشکار و به جهان معرفی شد.

 

حجت الاسلام بحرانی با بیان این که امام رضا(ع) با تبیین و اظهار علم خود به طالبان حق آنها را به سوی حقیقت سوق داد، افزد: آن حضرت(ع) با توجه به حساسیت برهه زمانی خود به بسیاری از مبهمات و مسائل اعتقادی پاسخ و به معرفی بیشتر دین اسلام و مذهب تشیع پرداخت.

 

مدیر مدرسه سیدالشهدا(ع) خرمشهر مناظره امام رضا(ع) با پیروان ادیان و مذاهب گوناگون را با استناد به کتب دینی و مذهبی آنها دانسته و اظهار داشت: آن حضرت در مناظره ها و احتجاج ها به تبیین حقانیت اسلام برای پیروان سایر ادیان، تبیین حقانیت مذهب تشیع برای مخالفان و معاندان با آن و تبیین مقام علمی و الهی اهل بیت(ع) پرداخت.

 

این مقام مسؤول برگزاری جلسه های مناظره از سوی مأمون را در راستای تضغیف شخصیت امام رضا(ع) برشمرده و گفت: در این مناظره ها امام رضا(ع) نهایت استفاده را برده و با اسقاط حجیت مخالفان برتری خود و اهل بیت را ثابت کرد.

 

حجت‌الاسلام بحرانی با اشاره به این‌که پیشنهاد ولایت عهدی از سوی مأمون به امام رضا(ع) برای برجسته کردن چهره اجتماعی و مقبولیت مأمون صورت گرفته است، افزود: سرپوش گذاشتن بر جنایات و ستم‌های بنی عباس و تمایل ایرانیان به اهل بیت(ع) از دیگر دلایل مأمون در پیشنهاد ولایت عهدی به امام رضا(ع) است.

 

مدیر مدرسه سیدالشهدا خرمشهر با بیان این که امام رضا(ع) در پذیرش ولایت‌عهدی عدم دخالت در امور سیاسی و عزل و نصب را شرط خود قرار داده است، تصریح کرد: سرباز زدن آن حضرت از پذیرش این مقام و نیز شروط وضع شده نشان از تحمیلی بودن و نارضایتی وی از این مقام بوده و چه بسا پس از پذیرفتن قهری و اجباری ولایت عهدی اوضاع اقتصادی و معیشتی شیعیان تا حدودی بهبود یافته باشد.

 

وی حضور امام رضا(ع) در ایران را سبب شناخت و آگاهی بیشتر مردم ایران به جایگاه امامت دانست و تصریح کرد: عده ای بی اعتقاد به مسأله ولایت با مشاهده رفتار وی و نیز مصاحبت و گوش فرا دادن به سخنان وی به ولایت و امامت اهل بیت اعتقاد پیدا کرده و حضور آن حضرت عاملی در ترویج مکتب تشیع و تبیین حقانیت شیعه و تقویت مبانی اعتقادی ایرانی ها و شیعیان است.

 

مدیر مدرسه سیدالشهدا(ع) خرمشهر در پایان با بیان این که امام رضا(ع) در سخنان خود درباره امامت و ولایت و اثبات آن  بحث های فراوانی انجام داده است، گفت: مشهورترین سخن آن حضرت درباره ولایت و امامت حدیث معروف سلسله الذهب است که چندین هزار نفر به فراگیری و یادداشت برداری آن پرداختند./9456/302/ب2

ارسال نظرات