۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۳۰۷۴۸۰
در آستان مقدس امامزاده حسن؛

جشنواره وقف و تلاوت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره وقف و تلاوت به همت اداره کل اوقاف استان تهران، با حضور مدیر اوقاف و امور خیریه استان، در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) منطقه 17 برگزار شد.
اولين جشنواره وقف و تلاوت در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به همت اداره کل اوقاف استان تهران، جشنواره وقف و تلاوت شامگاه یک‌شنبه 22 آذر با حضور حجت‌الاسلام و غلامرضا محمدزاده مدیر اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت الاسلام سید هاشم حسینی المدنی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) منطقه 17 برگزار شد.



آمار موقوفات قرآنی تاسف‌بار است

در بخش ابتدایی این مراسم حجت الاسلام سید هاشم حسینی المدنی با اشاره به سابقه برگزاری این جشنواره، گفت: جشنواره وقف و تلاوت یکی از اولویت‌های اداره کل اوقاف استان تهران است و دوره قبل این جشنوراه نیز در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شده است.

 

وی افزود: آن‌چه که ما را وا می‌دارد این مراسمات را برگزار کنیم این است که می‌خواهیم به توسعه و نشر فرهنگ و معارف قرآنی بپردازیم.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم این‌که به موضوع موقوفات قرآنی بسیار سفارش شده است و این موضوع بسیار مهم است، تنها فقط 1 درصد از موقوفات به امر گسترش و نشر قرآن کریم اختصاص دارد که این موضوع بسیار تاسف بار است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پایان، بیان داشت: از طریق موقوفات قرآنی قطعا می‌توان به بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در سراسر کشور کمک کرد.



اعلام نفرات برتر جشنواره

در ادامه این مراسم هشت تن از قُرای برتر حاضر به نام‌های آقایان سعید پرویزی، حبیب صداقت، هادی موحد‌ امین، مسعود نوری، علی خوشنود، سید محمد کرمانی، وحید خزاعی و مصطفی یادگاری، در این جشنواره هر کدام به مدت 7 دقیقه به اجرای برنامه پرداختند و بر اساس ساز و کار پیش بینی شده از سوی مسؤولان جشنواره از سوی حاضرین در جشنواره مورد قضاوت قرار گرفتند، ضمن این‌که در قسمت دیگری از این مراسم ستادان ابوالقاسمی، اطهری فر و امین پویا به عنوان داوران جشنواره بر عملکرد قاریان نظارت کردند.

 

در قسمت پایانی این مراسم و پس از قرعه‌کشی 14 کمک هزینه به سفر به مشهد مقدس و اجرای مراسم تواشیح پس از شمارش آرای حضار و داوران، آقای مسعود نوری با کسب 175 رأی از هیأت داوران و آراء مردمی به عنوان نفر برگزیده این دوره انتخاب شد و موفق به کسب تندیس جشنواره و یک میلیون تومان وجه نقد شد.

 

گفتنی است، علی‌رغم این‌که مراسم از نماز مغرب آغاز و تا سه ساعت پس از آن ادامه یافت، اهالی منطقه 17 و جنوب‌غرب تهران به صورت پرشور و همراه با مراسم و با یک نظم مثال زدنی در محل جشنواره حضور داشتند که این همیت را می‌توان برآمده از منش قرآنی و دین‌خواهی همیشگی بافت قدیمی شهر تهران دانست./856/202/ب1

ارسال نظرات