۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۳۰۷۴۹۴
سرپرست اداره اوقاف کهنوج:

سنت حسنه وقف بهترین ذخیره بعد از مرگ هر انسانی است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف کهنوج با بیان این که تاکنون در کهنوج موقوفه درآمد‌زا نداشته‌ایم، گفت: از مردم تقاضا داریم برای ثبت موقوفه در سامانه جامع موقوفات به اداره اوقاف کهنوج مراجعه و موقوفه خود را ثبت کنند و از تمامی کسانی که توانایی انجام این امر حسنه و خداپسندانه را دارند، نسبت به این امر توجه بیشتر داشته باشند، زیرا حسنه وقف بهترین ذخیره بعد از مرگ هر انسانی است.
وقف

مهدی سالاری، سرپرست اداره اوقاف کهنوج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: وقف در تاریخ دینی و مذهبی از عقودی است که موجب جلوگیری از مال‌اندوزی، تکاثر و همچنین تعادل و توازن ثروت در جوامع بشری می‌شود، بنابراین برای ترویج این عمل صالح و سنت در جامعه اسلامی همه ساله هفته آخر ماه صفر به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.


وی ترویج سنت حسنه وقف و تشویق مردم به ویژه خیرین به امر خداپسندانه را از اهداف هفته وقف دانست و تصریح کرد: بر همین اساس شناساندن اهمیت وقف در جامعه و آشناسازی مردم با توانمندی‌ها و فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه امری ضروری برای ترویج این فرهنگ است.


سالاری بیان کرد: متاسفانه مردم در زمینه موقوفات در شهرستان کهنوج استقبال نمی‌کنند و تاکنون در کهنوج موقوفه درآمد ‌زا نداشته‌ایم، اما اگر در یک منطقه موقوف درآمد ‌زا وجود داشته باشد، موجب می‌شود، بسیاری از مشکلات در زمینه‌های گوناگون به ویژه کمک به ساخت مراکز درمانی، آموزشی، کمک به فقرا و بی‌سرپرستان و ایتام مرتفع شود.


وی یادآور شد: از مردم تقاضا داریم، برای ثبت موقوفه در سامانه جامع موقوفات به اداره اوقاف کهنوج مراجعه و موقوفه خود را ثبت کنند و از تمامی کسانی که توانایی انجام این امر حسنه و خداپسندانه را دارند، نسبت به این امر توجه بیشتر داشته باشند، زیرا حسنه وقف بهترین ذخیره بعد از مرگ هر انسانی است .


سالاری با اشاره به بقاع متبرکه تحت پوشش اداره اوقاف شهرستان کهنوج خاطرنشان کرد: تاکنون 6 بقعه و امامزاده تحت پوشش اداره اوقاف این شهرستان هستند و امامزاده ابوالقاسم(ع) معروف به زیارت بچه که ساختمان جدید آن به مساحت 600 متر‌مربع ساخته شده و هم‌اکنون کاشی‌ کاری آن به اتمام رسیده است و همچنین گچ‌ کاری داخل ساختمان در حال اجراست و امیدواریم که تا پایان سال‌جاری ساختمان این امامزاده به اتمام برسد و آماده بهره‌ برداری شود .


سرپرست اداره اوقاف کهنوج با اشاره به مشکلات احیاء موقوفات تصریح کرد: از مهمترین این مشکلات عدم‌ آگاهی مردم و برخی از مسؤولان با فرهنگ وقف است که با ابراز تأسف برای برخی از مردم این منطقه ابهاماتی وجود دارد که در این راستا باید فرهنگ ‌سازی کنیم .


وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید تمامی ادارات فرهنگی شهرستان و همچنین در روستا‌ها شوراها و دهیاران اهمیت وقف را در بین مردم نهادینه کنند تا تمامی آحاد جامعه از این موضوع مهم و احکام آن آگاهی کسب کنند.


سالاری با بیان اینکه مهمترین مشکل مساجد در زمینه ساخت‌ و‌ساز نامناسب آن‌ها است، اظهار داشت: با ابراز تأسف در حوزه ساخت مساجد در شهر و روستا نظارت صحیحی اعمال نمی‌شود که بر همین اساس در بسیاری از مکان‌ها در کهنوج مساجد نیمه ‌کاره رها شده‌اند، زیرا ظرفیت سنجی نشده است .


وی با بیان اینکه اداره اوقاف سالیانه اعتباراتی را در زمینه مساجد اختصاص می‌دهد، ابراز داشت: این میزان اعتبارات پاسخگوی احداث مساجد نیست و احداث مساجد کار مردمی و خیر‌خواهانه است./9709/302/ب3

ارسال نظرات