۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۰۷۵۴۳
امام جمعه ماهشهر:

دشمن با طرح برنامه فرار مغزها به دنبال جذب دانشجویان نخبه ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر با بیان این که دشمن در بحث نفو‌ذ به نظام اسلامی دانشگاه و دانشجو را مدنظر قرار داده است، گفت: دشمن با طرح و اجراء برنامه فرار مغزها و تطمیع و وعده دانشجویان را به سوی خود جذب می کند.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر

حجت الاسلام عبداالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که دانشجو و دانشگاه به عنوان موتور محرک جامعه در پویایی و رکود جامعه نقش اساسی دارند، افزود: پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن تا زمان کنونی دانشجو با بصیرت و آگاهی خود به بهترین شکل ممکن نقش خود را در جامعه ایفا کرده است.

 

وی با بیان این که دانشجو در دوره پیروزی انقلاب اسلامی و رویدادهای پس از آن حضوری فعال داشته است، گفت: حضور در انتخابات، راهپیمایی ها و جنگ تحمیلی و تقدیم شهیدان دانشجو در راه پاسداری از انقلاب اسلامی و کشور نقش بارز و آشکار دانشجو را به بهترین شکل ممکن نشان داد.

 

حجت‌الاسلام غبیشاوی با اشاره به این که در حال حاضر وظیفه و هدف اصلی دانشجو فراگیری علم است، اظهار داشت: دانشجو باید با گسترش علم و تخصص و مهارت خود در جامعه به پیشرفت و پویایی کشور کمک کرده و به دور از هر گونه جناح بازی و سیاست‌بازی از خط اصیل انقلاب اسلامی و شهیدان پیروی و خود را به عنوان دانشجوی نمونه در جهان مطرح کند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که دانشگاه مکانی برای طرح آرا و افکار و بحث های علمی است، ابراز داشت: چارچوپ های فعالیت تشکل های دانشجویی در محدوده پیروی از رهبری، ولایت فقیه و کلیات نظام اسلامی که خط قرمز انقلاب اسلامی که بر اساس آنها صورت گرفته به فعالیت خود ادامه و اجازه به بیراهه کشیده شدن انقلاب اسلامی را نداده و با دوری از آنها جایگاه و مکانی برای نفوذ دشمن از تمامی جنبه ها نباشند.

 

امام جمعه ماهشهر با بیان این که در قانون اساسی بحث آزادی احزاب سیاسی مطرح است، گفت: تشکیل تشکل های دانشجویی امری طبیعی است که این تشکل ها باید در چهارچوب اسلام و قانون و نظام اسلامی فعالیت کنند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به این که دشمن از دانشجو و دانشگاه غافل نیست، تصریح کرد: دشمن استعدادها و الگوهای دانشگاه را مدنظر قرار داده و با طرح و اجراء برنامه فرار مغزها با تطمیع وعده و وعید تلاش به جذب آنها به سوی خود دارد که دانشجویان نباید اجازه سوء استفاده دشمن را بدهند.

 

این مقام مسؤول قرار دادن تمام امکانات و وسایل در اختیار دانشجو از سوی دولتمردان و مسؤولان را خواستار شد و بیان داشت:  با این اقدام دانشجو کمبود امکانات و وسایل را حس نکرده و با تعهد و بصیرت بالایی خود را وقف خدمت به کشور قرار می دهد.

 

وی با اشاره به توقع جامعه و رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان اظهار داشت: این اهتمام و انتظار از دانشجو به عنوان عالم با بصیرت و باهوش و چشم جامعه به مقام و منزلت او اشاره و دقت و تیز بینی او را نسبت به عدم فرو افتادن در دام دشمن خواستار شده  و دانشجو حفاظت و دفاع از خود، آرمان های انقلاب و شهدا را وظیفه خود بداند.

 

امام جمعه ماهشهر انقلاب اسلامی را نخست افتخاری برای  قشر دانشجو و سپس جامعه دانست و گفت: در زمان طاغوت دانشگاه از جنبه فعالیت های سیاسی تهی و دانشجویان در آن زمان نسبت به نفوذ دشمن اعتراض داشتندکه با برخورد تند حکومت وقت روبه‌رو شدند و دانشجویان در زمان کنونی با اعتقاد و اطمینان بیشتری قدر این انقلاب را می‌دانند و باید از نفوذ دشمن ممانعت کرده و حافظ انقلاب و خون شهدا باشند/9456/302/ب2

ارسال نظرات