۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۳۰۷۶۴۱
رییس جنبش آزادگان بحرین:

حرمت خون شهدا بالاتر از سازش با ظالمان است

خبرگزاری رسا ـ رییس جنبش آزادگان بحرین با اشاره به عدم سازش مردم با حکومت تاکید کرد که حرمت خون شهید بالاتر از آن است که با نظام سازش شود.
سعيد شهابي، معارض بحريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم مناطق مختلف بحرین در آستانه سالروز «عید الشهدا» دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند تا آنجا که به گفته فعالان محلی، آمادگی مردم برای حضور در این مراسم در امسال، به طرز چشمگیری افزایش داشته است.


فعالان حقوق بشر بحرین تاکید کردند که همزمان با تلاش حکومت در ایجاد گمراهی میان مردم با ترویج شایعه صلح میان نظام و مخالفان، موج جدیدی از سرکوب‌ها را به راه انداخته است.


در همین راستا، سعید شهابی رییس جنبش «آزادگان بحرین» و از فعالان حقوق بشر گفت: بحرینی‌ها هیچگاه از آل خلیفه سازش و صلحی را درخواست نکرده بودند. صلحی مورد پذیرش همگان است که در آن نظام آل خلیفه به رفتارهای خشونت آمیز خود پایان دهد در غیر این صورت هرگونه سخن سیاسی به معنای نادیده انگاشتن خون شهدا است.


شهابی کسانی را که از ادامه‌دادن راه شهدا خسته شده‌اند به عدم سازش و تسلیم در برابر نظام دعوت کرده و افزود: ارزش خون شهدا بالاتر از سازش است و تجربه نشان داده است که همگونی با حکومت و سازش با آن چیزی جز شکست را به دنبال نخواهد داشت.


درحالی که تدابیر امنیتی در آستانه روز «عیدالشهید» افزایش یافته است، برخی از شهروندان بحرینی با افزایش فعالیت‌های سیاسی، شعار «حمد سرنگون باد» را بر روی دیوارهای شهر نوشته و برای همبستگی با زندانیان و محکوم کردن سازش با آل خلیفه، عکس‌های سران حکومتی را که در خیابان‌ها نصب شده بود، به آتش کشیدند./981/ب902/د

ارسال نظرات