۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۳۰۷۶۷۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

اصحاب قلم و رسانه نقش مهمی در گسترش فرهنگ وقف دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به این که رسانه ها در ایران اسلامی در مسیر ترویج سنت حسنه وقف و تبیین آن در جامعه به خوبی نقش آفرینی می کنند، گفت: اصحاب قلم و رسانه در کشور سبب گسترش فرهنگ غنی وقف می شوند.
حجت الاسلام آيت الله عباسيان مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام آیت الله عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی عصر دوشنبه 23 آذر ماه در همایش وقف و رسانه که در کانون فرهنگی تربیتی حضرت امام خمینی (ره) اراک برگزار شد، بیان کرد: وقف سنت حسنه و پسندیده است که مشکلات جامعه را به آسانی حل می کند.

 

وقف نام و مال انسان را در هر زمـان ماندگار می سازد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که وقف باقیات الصالحاتی است که نام و مال انسان را در هر زمـان ماندگار می سازد، گفت: وقف سبب می شود تا انسان در هر زمان زنده باشد و از او به نیکی یاد شود.

 

حجت الاسلام عباسیان سنت حسنه وقف را یکی از مهم ترین مظاهر احسان و نیکوکاری دانست و خاطر نشان کرد: واقفان با وقف اموال خود صدقات جاریه ای را برای آخرتشان ذخیره می‏ کنند که این کار بسیار با ارزش محسوب می شود.

 

ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی یک ضرورت مهم دانست و بیان کرد: وقف در جامعه اسلامی کارکردهای بسیاری در حوزه های گوناگون دارد و همچنین فرهنگ وقف می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را با دست خود مردم حل کند.

 

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به این که رسانه ها در ایران اسلامی در مسیر ترویج سنت حسنه وقف و تبیین آن در جامعه به خوبی نقش آفرینی می کنند، گفت: اصحاب قلم و رسانه در کشور سبب گسترش فرهنگ غنی وقف می شوند که این مهم یک فعالیت ارزشمند است.

 

نقش موثر اصحاب رسانه در ترویج سنت حسنه وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که اصحاب  رسانه نقش موثری در ترویج سنت حسنه وقف و تبیین آن در جامعه دارند، گفت: رسانه ها به خوبی با ابزار ارزشمند خود می توانند فرهنگ و سنت حسنه وقف را در جامعه بیش از پیش ترویج دهند.

 

حجت الاسلام عباسیان بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب قلم در طول سال همراه و همگام با اوقاف به نهادینه کردن فرهنگ غنی وقف می پردازند و به همین منظور چند سالی است که سازمان اوقاف و امور خیریه همایشی تحت عنوان وقف و رسانه را برگزار می کند.

 

70 موقوفه جدید در استان مرکزی به ثبت رسیده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که حدود 37 هزار هکتار اراضی کشاورزی وقفی در نقاط مختلف استان مرکزی شناسایی شده است و در سال جاری 11 هزار هکتار از این اراضی به نام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی سند دار شده است.

 

حجت الاسلام عباسیان در ادامه بیان کرد: امسال در استان مرکزی 70 موقوفه جدید به ثبت رسیده و همچنین در مجموع پنج هزار 100 موقوفه با نیات متفاوت در نقاط مختلف استان مرکزی وجود دارد./842/202/ب1

ارسال نظرات