۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۷۶۹۲
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

فعالیت در راستای سلامت انتخابات وظیفه شرعی و ملی همه مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: فعالیت در راستای تأمین سلامت و قانونمندی در انتخابات وظیفه شرعی و ملی همه مسؤولان بوده و تمامی دست اندرکاران باید برای تحقق کامل این مهم تلاش مضاعفی داشته باشند.
حجت الاسلام قدرتي - نشست ستاد پيشگيري از تخلفات انتخاباتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، امروز در جمع اعضای هیأت های نظارت و اجرایی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان، با تأکید بر سلامت و قانونمندی در انتخابات، اظهار کرد: رعایت دقیق قانون از سوی مسؤولان و نامزدهای انتخاباتی، منجر به مشارکت گسترده و پرشور مردم در انتخابات پیش رو و تحقق حماسه سیاسی دیگری در کشور می شود.

 

وی با اشاره به لزوم فعالیت و تلاش مضاعف مسؤولان در راستای افزایش قانونمندی در مراحل مختلف انتخابات، افزود: فعالیت برای ارتقای سلامت انتخابات وظیفه ملی و شرعی همه مسؤولان بوده و کسی نمی تواند در این زمینه مسؤولیت را از خود ساقط بداند.

 

حجت الاسلام قدرتی با تأکید بر اینکه همه مدیران و مسؤولان هیأت های نظارت و اجرایی باید اهتمام تامی نسبت به تحقق این مهم داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم ما بصیر و هوشمند بوده و قانون شکنی و تخلف در زمینه انتخابات، بر مشارکت و رأی و نظر آنها تأثیر مستقیمی خواهد داشت.

 

قاضی القضات استان خراسان شمالی اضافه کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نظارت بر انتخابات کار خطیری بوده و همه وظیفه دارند این نقش خود را به نحو احسن ایفا کنند تا با برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت گسترده مردم، برگ زرین دیگری در کارنامه نظام جمهوری اسلامی که محصول خون هزاران شهید است، به ثبت برسد.

 

وی با تأکید بر لزوم آگاه سازی و روشن گری در جامعه در زمینه اهمیت انتخابات و شناخت حقوق و تکالیف برای مردم، افزود: متأسفانه باید پذیرفت که اکنون در این زمینه در سطح جامعه ناآگاهی وجود داشته و برخی از مردم به اهمیت نقش و رأی خود در انتخابات و سرنوشت کشور آن چنان که باید و شاید واقف نیستند.

 

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه در این راستا روشن گری و آگاهی بخشی در جامعه یک تکلیف است، اظهار کرد: باید همان گونه که امام حسین(ع) برای مردم روشن گری می کردند، برای مردم در زمینه انتخابات روشن گری شود تا آنها به وظایف شرعی، قانونی و ملی و حقوق خود آشنا شده و آگاهانه تصمیم گرفته و انتخاب کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به عزم دستگاه قضایی و نهادهای مسؤول در استان در راستای جلوگیری از تخلف های انتخاباتی، گفت: در این راستا از چندی پیش ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان خراسان شمالی تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: دستگاه قضایی خراسان شمالی به صورت جدی به حوزه پیشگیری و رسیدگی به تخلف ها و جرائم انتخاباتی ورود کرده و در این زمینه نیز با هیچ فرد و یا گروهی تعارف ندارد.

 

وی با بیان اینکه تشکیل و فعالیت ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی نیز در همین راستا و بر اساس تکلیف قانونی دستگاه قضایی بوده است، خاطرنشان کرد: همه مسؤولان و مدیران می بایست گزارش های مربوط به تخلفات و جرائم انتخاباتی را در کوتاه ترین زمان به این ستاد اعلام کنند تا دستگاه قضایی برای تشکیل پرونده و رسیدگی به جرائم و تخلفات مزبور اقدام کند.

 

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه در صورت اطلاع و آگاهی مدیر از تخلف انتخاباتی و عدم گزارش آن، وی نیز مرتکب جرم شده است، گفت: دستگاه قضایی خراسان شمالی با اختصاص شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی، به پرونده های واصله در این شعب بدون اغماض رسیدگی می کند.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری براساس اعلام وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان هفتم اسفندماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

استان 918 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی و یک کرسی مشترک برای شهرستان فاروج در خراسان شمالی و قوچان از خراسان رضوی است.

 

همچنین این استان دارای یک عضو در مجلس خبرگان رهبری است که در سه دوره اخیر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز عهده دار آن بوده است./9314/202/ب1

ارسال نظرات