۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۳۰۷۷۰۴

آغاز بهره برداری از شش پروژه‌‌ عمرانی وقفی با حضور آیت الله سبحانی

خبرگزاری رسا ـ همایش یاوران وقف به همراه افتتاح پروژه های عمرانی با حضور حضرت آیت الله سبحانی و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش یاوران وقف به همراه افتتاح پروژه های عمرانی پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام زاده سید علی برگزار شد.

 

در این مراسم که میهمان ویژه آن حضرت آیت الله جعفر سبحانی بود، حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر مفتخر بودن سازمان اوقاف و امور خیریه از بهره برداری شش پروژه عمرانی در همین روز به دست آیت الله سبحانی خبر داد.

 

وی ادامه داد: مجموعه فرهنگی در جوار امام زاده احمد، افتتاح دانشگاه علوم و معارف قرآن، هتل ابوحسین و سازمان دهی قبرستان های علی بن جعفر(ع) و شاه حمزه(ع) به دست حضرت آیت الله سبحانی افتتاح می شود.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عابدی رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به این که همه وقف ها مالی و مادی نیستتند، اظهار داشت: فردی شاعر در تاریخ به نام ابن فارض که اشعار بسیار نابی در باب محبت به خدا سروده است و در قرن 15 می زیسته و ظاهرا شیعه هم نبوده ولی از باب محبتی که به امام حسین(ع) داشته است تمام اعمال خود را وقف سر آن حضرت کرده است.

 

وی با اشاره به این که گاهی اوقات آبرو هم می تواند وقف در راه خدا شود، عنوان کرد: در جریان جنگ تبوک افرادی بودند که امکانات همراهی پیامبر(ص) در این جنگ را نداشتند و به همین خاطر پیامبر(ص) دستور داد افرادی که توان حضور در جنگ را ندارند از مسلمانان دستگیری مالی کنند؛ اما فردی بود که نه توان حضور در جنگ را داشت و نه توان مالی که تصمیم گرفت تمام کسانی که به نوعی بدهکار او بودند را در صورت حضور در جنگ حلال کند.

 

در ادامه این مراسم از واقفان و متولیان برتر وقف، هیأت امنای نمونه و کسانی که در ترویج فرهنگ وقف با اداره کل اوقاف  استان قم، نقش داشتند، تجلیل به عمل آمده و پس از آن از طرح ویژه حضرت آیت الله سبحانی مبنی بر لزوم ثبت وقف رونمایی شد و در ادامه همگی حضار برای افتتاح دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در محل این دانشگاه حضور به هم رساندند.

 

لازم به ذکر است در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمدی خراسانی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله سید جواد گلپایگانی، حجت الاسلام ملکا، رییس دفتر مقام معظم رهبری، مهندس احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، نمایندگان بیوت حضرات آیات صافی گلپایگانی و علوی گرگانی، ائمه جمعه و بخشداران استان قم حضور داشتند./1330/پ203/ف

ارسال نظرات