۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۰۷۷۴۳
مدیر حوزه علمیه قزوین:

وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت در هدف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل و جامعه الگو حرکت کنیم.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به سالروز شهادت شهید آیت‌الله مفتح و مقوله وحدت حوزه و دانشگاه گفت: مهم بودن بحث وحدت حوزه و دانشگاه به دلیل تاثیرگذاری این دو قشر است.

 

وی افزود: قشر حوزوی از نظر خداشناسی، معارف، کشف هدف خلقت و معاد جامعه را غنی کرده و سعی دارد انسان‌ها را به سبک الهی پرورش دهد تا وابستگی آن‌ها به دنیا کم شود.

 

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه روحانیت آموزه‌های دینی و قرآنی که ائمه اطهار و معصومین(ع) رسیده است را تقویت می‌کنند، ابراز کرد: در این میان دانشگاه‌های نیز برای پیشرفت علم و تکنولوژی و نوآوری در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی تلاش می‌کنند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها کلاس‌های معرفی برگزار می‌شود که منابع آن برگرفته از حوزه‌های علمیه است.

 

این مسؤول با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه‌ها در سطح جامعه عنوان کرد: جوامع دانشگاهی به این دلیل مهم هستند که مدیریت جامعه به دست آنان بوده و درواقع دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند.

 

وحدت بین حوزه و دانشگاه ضمانتی است برای پیشرفت جامعه و مصالح مردم

وی در ادامه تاکید کرد: اگر دانشجویان چندان که باید به مسائل دینی آشنا نباشند امکان دارد مصالح کشور را در نظر نگیرند.

 

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه تاثیرگذاری این دو قشر را بیشتر می‌کند، گفت: وحدت ایجاد شده بین این دو مجموعه ضمانتی است برای پیشرفت جامعه و مصالح مردم.

 

وی با اشاره به لوازم ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه اظهار کرد: تصحیح کتب درسی و تدوین منابع دانشگاهی براساس دین می‌تواند یکی از راه‌های ایجاد یکپارچگی بین حوزه و دانشگاه شود.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: باید کلاس‌های درسد و جلسات دینی و اخلاقی در دانشگاه‌ها برگزار شود چراکه خود این موضوع در ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه‌ها موثر است.

 

حجت‌الاسلام عباسی در ادامه تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل و جامعه الگو حرکت کنیم.

 

این مسؤول با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو رکن بسیار مهم در انقلاب اسلامی ایران هستند، ابراز کرد: جهت‌گیری علمی و عملی ایران بستگی به میزان کارایی و عمکرد این دو مجموعه دارد؛ حوزه و دانشگاه به منزله دو بالی هستند که می‌توانند ایران را در مسیر تعالی و رشد مادی و معنوی حرکت دهند.

 

وی با اشاره به یکی از راه‌های تقویت ارتباط دانشجویان با دین و روحانیت بیان کرد: با ایجاد کرسی‌های هم‌اندیشی در دانشگاه، می‌توان کسانی را که با روحانیون روابط خوبی ندارند به اسلام جلب کرد چرا که اسلام دین منطق و عقل است و قابلیت بسیار زیادی در زدودن جهل از اذهان بشریت دارد.

 

حجت‌الاسلام عباسی در پایان با اشاره به نقش اساتید در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه گفت: گاهی تبعیت یک دانشجو یا یک طلبه از استاتید بسیار بیشتر از والدین است و این موضوع دامنه نفوذ و تاثیرگذاری آنان را در ایجاد یک تفکر نشان می‌دهد./955/202/ب3

ارسال نظرات