۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۰۷۷۵۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم:

بیش از 90 درصد مراکز بهداشتی درمانی قم از محل موقوفات ساخته شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم با بیان اینکه علمای حوزه علمیه به عنوان متولیان اصلی وقف در اسلام هستند، گفت: بیش از 90 درصد مراکز بهداشتی و درمانی قم از موقوفات این عرصه ساخته شده است که در این بین آثار قابل توجهی نیز از حوزه های علمیه برجا مانده است.
سيد اسماعيل حسيني مقدم،‌ مدير کل اوقاف و امور خيريه استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم در همایش یاوران وقف و افتتاحیه پروژه‌های عمرانی که امروز در سالن همایش مجتمع امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت مقوله وقف، اظهار داشت: وقف از دیرباز در ایران جریان داشته است و همواره توانسته نقش مهمی در اجتماع ایفا کند.

 

وی با اشاره به علمای حوزه علمیه به عنوان متولیان اصلی وقف در اسلام، عنوان کرد: بیش از 90 درصد مراکز بهداشتی و درمانی قم از موقوفات این عرصه ساخته شده است که در این بین آثار قابل توجهی نیز از حوزه های علمیه برجا مانده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سازمان اوقاف و امور خیریه را سازمانی مفتخر دانستند، تأکید کرد: به شکر خدا و با تلاش های گسترده نمایندگی ولی فقیه خدمات گسترده ای صورت گرفته است؛ ولی در جهت ترویج فرهنگ وقف به همراهی و عنایت طلاب و مبلغین نیازمند هستیم.

 

وی در ادامه با اشاره به پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسیده اند، بیان داشت: اولین پروژه، مجموعه اداری و فرهنگی در جوار امام زاده احمد(ع) به متراژ 3000 متر زیربنا، و دومین پروژه هتل ابوحسین به متراژ 1800 متر است که در شش طبقه ساخته شده است؛ زمین این هتل توسط یکی از واقفین قم به نام ابو حسین وقف شده و به امید خدا به دست حضرت آیت الله سبحانی افتتاح خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم سازماندهی آرامستان های علی بن جعفر(ع) و شاه حمزه(ع) را از دیگر پروژه های این اداره دانست و ابراز داشت: سعی ما بر این بوده که مردم با امام زادگانی انس بیشتری دارند و در جوار آنها قبرستان قرار دارد به نوعی سازماندهی شود تا جلوه معنوی حرم مطهر امام زاده ها حفظ شود.

 

وی افزود: طرح سازماندهی این دو آرامستان برای اولین بار در قم صورت گرفته است و این حق مردم است تا از جلوه های معنوی امام زاده ها استفاده کافی را ببرند و ان شاءالله این طرح به عنوان الگویی برای سایر شهرهای ایران خواهد شد.

 

لازم به ذکر است پس از سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به بیان سخنانی در باب اهمیت وقف پرداخت و پس از آن از واقفان و متولیان وقف برتر استان قم تجلیل به عمل آمد./1330/پ203/ف

ارسال نظرات