۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۰۷۷۹۸

دانش آموزان امریکایی از حجاب حمایت کردند

خبرگزاری رسا ـ دختران غیر مسلمان در دبیرستانی در امریکا در اقدامی نمادین از حجاب اسلامی دختران مسلمان حمایت کردند.
حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حمایت دختران غیر مسلمان از داشتن حجاب اسلامی هفته گذشته پس از آن شور بیشتری گرفت که دبیرستان «ورنون هیلز» شیکاگو در حمایت از داشتن حجاب اسلامی «راهپیمایی حجاب» برگزار کردند.

 

در پی برگزاری این رویداد که به همت انجمن دانش آموزان مسلمان این مدرسه متشکل  از 10 عضو آن برگزارشد، تعدادی از دانش آموزان و حتی یک استاد زن دانشگاه در اقدامی نمادین در حمایت از حجاب دانش آموزان دختر روسری سر کردند.

 

لاریسا هاوکینز، استاد دانشگاه ویتون کالج 20 آذر در صفحه فیسبوک خود نوشت، وی قصد دارد به نشانه همبستگی مذهبی با مسلمانان حجاب کند.


هاوکینز افزود: «همبستگی خود را با مسلمانان اعلام می‌کنم، چون مسلمانان نیز مانند من که مسیحی هستم، اهل کتاب هستند و همانطوری که پاپ هفته گذشته گفت ما همه خدای یکتا را پرستش می‌کنیم.»

 

این استاد دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه ویتون گفت وی نه فقط خود به عنوان یک زن غیر مسلمان در حمایت از دختران مسلمان حجاب گذاشته بلکه امیدوار است بتواند جنبشی از زنان در حمایت از زنان مسلمان تشکیل دهد.

 

روزنامه دیلی هرالد شیکاگو گزارش داد هدف از برگزاری این اقدام نمادین دبیرستان ورنون هیلز، دادن فرصتی به دانش آموزان دختر غیرمسلمان برای داشتن حجاب و رسیدن به «درک بهتری از مذهب مسلمانان» و همچنین «محکومیت کلیشه‌های منفی» بوده است./982/ب102/د

ارسال نظرات