۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۰۷۸۱۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه ظرفیت های نظام را به منصه ظهور می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: وحدت حوزه و دانشگاه اندیشه ناب امام راحل و استراتژی و راهبرد ثابت جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند ظرفیت های نظام را به منصه ظهور برساند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه در ساری برگزار شد با تأکید بر درک متقابل این دو نهاد مقدس و تاثیرگذار در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه اندیشه ناب امام راحل و استراتژی و راهبرد ثابت جمهوری اسلامی ایران است که می تواند ظرفیت های نظام را به منصه ظهور برساند.

 

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی تاب و تحمل تفکرات حوزوی و دانشگاهی را ندارند، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب ارتقای قدرت نرم جمهوری اسلامی در برابر مکاتب مادی گرای غرب است، در حقیقت برایند نهایی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه تعالی قدرت نرم نظام اسلامی در مقابله با مکاتب الحادی است.

 

حجت الاسلام شکریان با تشریح نقش و جایگاه حوزه و دانشگاه در بخش‌های مختلف نظام اسلامی ایران، اظهار کرد: نقش انسان ساز حوزه های علمیه در کنار رسالت فراهم سازی امکانات مادی و معنوی کشور برای تعالی و سعادت کشور به هیچ عنوان برای نظام سلطه قابل هضم نیست.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، رشد و توسعه جامعه اسلامی را وابسته به وحدت حوزه و دانشگاه دانست و ادامه داد: در نقش این دو نهاد در طراحی استراتژی های مقاومت در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم و قابل توجه است، به عبارت دیگر نقش حوزه و دانشگاه در طراحی هندسه قدرت در جغرافیای جهان اسلام مورد توجه است.

 

وی خواستار تعامل و هم‌اندیشی مستمر اساتید حوزه و دانشگاه در طول سال شد و گفت: نگرش مقطعی به مقوله وحدت حوزه و دانشگاه چاره‌ساز نیست، حوزه و دانشگاه باید بتوانند به شبهات و سووالات نسل حاضر که انقلاب اسلامی و نفس قدسی امام راحل را درک نکرده‌اند جواب دهند.

 

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت و تعالی علوم و فناوری در کشور خواهد شد، در حقیقت موتور علمی کشور با دستان طلاب و دانشجویان روشن خواهد کرد، دانشگاه از لحاظ ساختاری با متد روز ساخته شده است و با این روش می تواند در جامعه مؤثر باشد، حوزه نیز در عرصه های فکری، عقیدتی و عرصه علوم انسانی تأثیرگذار است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: فاصله گرفتن این دو نهاد علمی و بی بهره شدن دانشگاه از علوم اسلامی و نگرش غلط حوزه نسبت به دانشگاهیان موجب سلب اعتماد مردم نسبت به این دو قشر خواهد بود و در نهایت حوزه و دانشگاه نمی توانند از علوم و تجربیات یکدیگر برای تعالی و رشد استفاده کنند.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: دانشگاه می تواند با استفاده از روحانیان خوش فکر و صاحب اندیشه که در حوزه های علمیه از لحاظ علمی و اخلاقی صاحب سبک و نظر هستند، بهره مند شود و علوم دانشگاه را از لحاظ اسلامی و فرهنگ دینی پیش ببرد و ذهنیت منفی میان حوزه و دانشگاه را از بین ببرد.

 

وی عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از نقطه نظرات امام خمینی(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی از آغاز آن بوده است. حجت الاسلام شکریان از شهیدان آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مطهری، آیت‌الله مفتح و حجت‌الاسلام باهنر به عنوان شخصیت‌هایی که قبل از انقلاب از حوزه علمیه در دانشگاه سرمایه کردند نام‌ برد و ابراز کرد: هدف این بزرگان نزدیک کردن دانشگاه به معنویت بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، نظام ولایی را بالاترین میراث شهدا عنوان کرد و گفت: وظیفه حوزه و دانشگاه است که این میراث بزرگ را حفظ و عواملی که قصد ضربه زدن به نظام را دارند رصد کنند تا نظامی که با خون شهدا آبیاری شده سر پا بماند و برای همه جهان الگو باشد./950/202/ب2

ارسال نظرات