۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۳۰۷۸۶۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان به جای رویه آماری، رویکرد میدانی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مدیران و مسؤولان به جای رویه ارائه آمار و عدد، رویکرد میدانی داشته و با حضور در بطن جامعه هدف، اقدامات، خدمات و انتظارها را رصد کنند.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی، با تأکید بر ریل گذاری و برنامه ریزی بلندمدت در دستگاه های مختلف، اظهار کرد: باید مدیریت در جامعه اسلامی ریلی باشد نه آنکه برنامه ها و طرح ها به صورت دیمی اجرا شوند.

 

وی با بیان اینکه در صورت ریلی بودن مدیریت و برنامه ها، مدیریت پایدار در کشور اعمال می شود، افزود: در غیر این صورت مدیریت دیمی بوده و طرح های مختلف به نتایج مورد انتظار نمی رسند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا باید با به روی کار آمدن یک مدیر جدید، امور بر اساس برنامه ریزی گذشته اما با سرعت بیشتر و روش های جدید ادامه یابد نه آنکه مدیر از ابتدا طرح و برنامه دیگری را طراحی و پیاده کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از مدیران و مسؤولان مختلف خواست تا با برخاستن از پشت میز، به میان جامعه هدف خود رفته و فعالیت ها، خدمات، انتظارات، ضعف ها و کاستی های مرتبط با حوزه کاری خویش را ببینند.

 

وی تأکید کرد: در این زمینه مدیران نباید تنها به آمار و اعداد کارمندان خود اکتفا کنند بلکه می بایست به صورت میدانی اقدامات انجام شده را رصد و نظارت کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤولان به جای رویه ارائه آمار و عدد، رویکرد میدانی داشته و با حضور در بطن جامعه هدف، اقدامات، خدمات و انتظارها را رصد کنند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در دنیای امروز مدیری مؤفق است که رویه میدانی داشته باشد و در بطن نیازها و مسائل جامعه هدف مرتبط با دستگاه خود قرار بگیرد چرا که در غیر این صورت نمی تواند نگاه و رویکرد جامعی نسبت به فعالیت مدیریتی خویش داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اهمیت ارتباطات و مخابرات در دنیای جدید، اظهار کرد: علم در رشته ها و حوزه های مختلف به ویژه در بخش مخابرات و ارتباطات با سرعت عجیبی در حال رشد بوده و ما نیز باید تلاش کنیم از این رشد و توسعه عقب نمانیم.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه لازم است امکانات و تجهیزات ما نیز با رشد و آگاهی متناسب باشند، افزود: اکنون دنیای ارتباطات هر لحظه در حال پیشرفت بوده و اگر اندکی در این حوزه غفلت کنیم سال ها از جریان روز دنیا عقب خواهیم افتاد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات در این رشد پیشتاز و پیشگام است، اضافه کرد: با وجود این باید خدمات این شرکت به مردم از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد چرا که ارتقای خدمات بخش ارتباطات و مخابرات از نیازهای اساسی دنیای مدرن محسوب می شود.

 

گفتنی است، در پایان این آیین که با حضور شماری از مسؤولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات اداره کل پست خراسان شمالی برگزار شد، از زحمات محمد سالاری، مدیرعامل سابق شرکت مخابرات استان قدردانی و علیرضا هاشمی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات