۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۰۷۹۵۲
استاد حوزه و دانشگاه:

واقفین افراد زیرک و باهوش هستند/ ضرورت حفظ وقف از حفظ وقف مهم‌تر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: افرادی که در کار وقف فعالیت دارند افراد زرنگ و با هوشی هستند که با عمل به وقف، اعمال نیک خود را جلوتر از خودشان می فرستند و آن را برای آخرت خود ذخیره می کنند.
مجيد زجاجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، مجید زجاجی استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفین شهرستان کاشان در زیارت پنجه شاه کاشان براهمیت و ضرورت و پیامدهای وقف تأکید کرد و گفت: وقف و عمل به وقف یک کار الهی پسندیده است که قرآن دستور آن را داده است و ائمه معصومین و مردم نیز به آن عمل کرده اند.

 

وی افزود: در قیامت همه گرفتار اعمال خودشان هستند و آنچه را در دنیا انجام داده اند همه مکتوب است و افرادی که وقت و سرمایه خود را وقف کرده اند فردای قیامت اعمال آنها آن را به دست شان خواهند داد.

 

زجاجی از افراد واقف به عنوان افراد باهوش و زیرک نام برد و افزود: افرادی که در کار وقف فعالیت دارند افراد زرنگ و با هوشی هستند که با کار خیر وقف اعمال نیک خود را جلوتر از خودشان می فرستند و آن را برای آخرت خود ذخیره می کنند.

 

ضرورت حفظ وقف از حفظ وقف مهمتر است

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بر ضرورت حفظ وقف تأکید کرد و افزود: ما حفظ وقف نمی خواهیم چرا که حفظ وقف تنها برعهده یک نفر نیست، بلکه بر عهده آحاد مردم است اما ضرورت حفظ وقف از حفظ وقف مهمتر است چرا که املاک و بقاع متبرکه ای که به دست ما سپرده شده است ضرورت حفظ آن مهم تر از حفظ آن است.

 

وی افزود: امروز در جامعه ضرورت حفظ وقف مهم است چرا که سال ها نیاز است تا یک واقفی چنین وقفی را انجام دهد، بنابرین ضرورت حفظ چنین وقف هایی مهم است و همه ما مسؤول به ضرورت حفظ وقف هستیم.

 

به گفته وی، حفظ وقف را همه انجام می هند اما ضرورت حفط وقف امروز با من و شما و فردا با دیگران است و نباید گذاشت حتی یک سوزن از اموال وقف به جای دیگر برده شود که فردای قیامت باید پاسخگو باشید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه از ظلم ستیزی، روحیه ولایت و ولایت مداری، حافظ شعائر الهی و مبارزه با تفکرات وهابی تکفیری را چهار دستاورد وقف اعلام کرد.

 

حجت الاسلام جعفر جنتی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان نیزخدمت به امامزادگان و خدمات رسانی به زائرین امامزادگان را ویژه افراد خاص خدا دانست و افزود: خدمت به فرزندان اهل بیت(ع) سعادت بزرگی است که نصیب هرکسی نمی شود.

 

وی با اشاره به این که اهل بیت(ع) و ائمه معصومین(س) برای ترویج اسلام زحمات بیشماری را داشته اند، گفت: امروز وظیفه ما پذیرایی و تکریم از زائرین فرزندان اهل بیت(ع) در بقاع متبرکه است.  

 

شایان ذکر است، در پایان این مراسم که همراه با اقامه نماز و ظهر و عصر بود از خادمین، هیأت امنای بقاع متبرکه و واقفین خیراندیش شهرستان کاشان تقدیر و تجلیل شد./1307/202/ب3

 

ارسال نظرات