۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۰۷۹۸۰

هزینه مساجد آمریکا برای تأمین امنیت

خبرگزاری رسا ـ مسجدی در شهر «کورونا» در حومه لس‌آنجلس، در دو هفته گذشته مجبور به پرداخت ۱۰ هزار دلار برای تأمین امنیت نمازگزاران و کارکنان مسجد شده است.
مسجد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مساجد سراسر آمریکا در حال تشدید تدابیر امنیتی به دلیل نگرانی‌ از گسترش جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان هستند که پس از حملات تروریستی اخیر در پاریس و کالیفرنیا شدت گرفته است.

 

افزایش تدابیر امنیتی در مراکز اسلامی شامل استقرار نگهبانان مسلح و همکاری با نهادهای اعمال قانون برای جلوگیری از حمله به نمازگزاران مسلمان است.

 

ندیم بشیر، امام مسجد مرکز اسلامی «ایست پلانو»، در نزدیکی شهر دالاس تگزاس می‌گوید: ما بعد از حملات تروریستی به پاریس مجبور به استخدام یک نگهبان مسلح شدیم.

 

مسجدی در شهر «کورونا» در حومه لس‌آنجلس، در دو هفته گذشته مجبور به پرداخت 10 هزار دلار برای  تأمین امنیت نمازگزاران و کارکنان مسجد شده است.

 

مساجد ایالت ویرجینیا از جمله مسجد جمعیت اسلامی منطقه دالس نیز اعلام کرده‌اند که در تلاش برای استخدام مأموران امنیتی هستند.

 

رضوان جاکا، رییس مسجد جمعیت اسلامی منطقه دالس گفت: بسیاری از افرادی که برای نگهبانی مراجعه می‌کنند به دلیل ترس از آسیب دیدن در حملات احتمالی، از این کار منصرف می‌شوند.

 

حملات علیه مسلمانان و اماکن اسلامی در آمریکا در پی حملات تروریستی در شهر سن‌برناردینو در کالیفرنیا و نیز در شهر پاریس پایتخت فرانسه، شدت گرفته است.

 

همچنین اظهارنظرهای برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا علیه مسلمانان برای استفاده از فضای موجود در جهت پیروزی در انتخابات نیز به ناامن‌تر شدن فضا برای مسلمانان دامن زده است.

 

«محمد حلیسی»، یکی از نمازگزاران مسجد جمعیت اسلامی کرونا ـ نورکو در کالیفرنیا، می‌گوید: شرایط به گونه‌ای شده که احساس می‌کنیم باید هویت خود را مخفی کنیم.

 

مسجدی که حلیسی به آن می رود در 40 کیلومتری شهر سن‌برناردیو قرار دارد و به تازگی نیز میزبان نشستی با حضور رهبران مسلمانان و مسئولان اجرای قانون برای بررسی مشکلات جامعه مسلمانان بوده است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات