۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۰۷۹۹۳
مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر:

حمایت از شیعیان نیجریه تکلیف همه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی گفت: کسانی که برای حوادث ریز و درشتی همچون یازده سپتامبر و مردم فرانسه پیام تسلیت می دهند و اعتراض می کنند، اکنون کجا هستند و به کدام بهانه و دلیل در مقابل فاجعه نیجریه و کشتار شیعیان، سکوت اختیار کرده اند.
مسئول حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان استان بوشهر مسئول حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان استان بوشهر مسئول حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی، مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر، ظهر امروز در مسجد دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به کلام نبوی گفت: کسی که صدای کمک خواهی مسلمانی را بشنود و فریادی سر ندهد و به داد او نرسد، مسلمان نیست.

 

وی افزود: امروز مسلمانان مظلوم نیجریه صدای وا اسلاما و یا للمسلمین سر داده اند، اما جای بسی تاسف و تعجب است که در کشور اسلامی ما، خبری از فریاد رسی نیست.


 

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر، اظهار داشت: شیعیان نیجریه که به خمینیون معروف هستند و تفکر امام راحل عظیم الشان ما، یعنی همان تفکر شیعه مجاهد و انقلابی را دارند، امروز مظلومانه مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند.


 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: کسانی که برای حوادث ریز و درشتی همچون یازده سپتامبر و مردم فرانسه و ... پیام تسلیت می دهند و اعتراض می کنند، اکنون کجا هستند و به کدام بهانه و دلیل در مقابل این فاجعه، سکوت اختیار کرده اند.

 

وی اضافه کرد: نکند که خدای ناکرده ما هم نژادپرست شده ایم و چون رنگ این شیعیان مظلوم علی مرتضی با ما متفاوت است، برای آن ها داغدار نیستیم.

 

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر، با اشاره به صحیفه امام، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در باب حرکت مظلومانه و مستضعفان عالم پیش بینی کرده بودند و در این باره فرموده بودند که قدرت اسلام در ایران، توجه همه ملت های ضعیف را به خود معطوف کرده و اسلام به سراسر دنیا صادر شده و نور اسلام به همه جای دنیا، از این سیاه های عزیزی که در آمریکا هستند تا مردم آفریقا و شوروی و ... تابیده است و منظور ما از صدور انقلاب همین بود و تحقق پیدا کرد و ان شاءالله اسلام در همه جا بر کفر غلبه پیدا خواهد کرد.


حجت الاسلام حسینی گفت: الان با حرکت فعال و دلسوزانه شیخ عزیز و مجاهد، شیخ ابراهیم زکزاکی، حدود 12 میلیون شیعه مجاهد در نیجریه در قلب آفریقا رشد کرده که این شیعیان، جلوه ای از جون در کربلا و بلال حبشی در عصر پیامبر هستند.

 

وی با بیان اینکه امروز تکلیف ما مسلمانان حرکت و دفاع از شیعیان نیجریه است، ابراز داشت: اگر ما نمی توانیم با امکانات از آن ها حمایت کنیم، حداقل می توانیم با فریاد زدن، حمایت زبانی و تجمع و تحصن از مظلومان نیجریه دفاع کنیم./846/202/ب1

ارسال نظرات