۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۳۰۸۱۳۷

نگرانی سازمان ملل از افزایش خشونت علیه مسلمانان جهان

خبرگزاری رسا ـ مقامات ارشد دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد از رهبران سیاسی جهان خواستند در سخنرانی درباره مسلمانان مسؤولانه رفتار کنند.
سازمان ملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان ملل متحد ضمن اعلام «نگرانی شدید» نسبت به اقدامات و سخنان ناشی از نفرت از سوی برخی مقامات رسمی علیه مسلمانان، از رهبران سیاسی خواست در سخنان خود «مسؤولانه» رفتار کنند.

 

مقامات ارشد دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد دیروز، 24 آذرماه، با صدور بیانیه‌ای نگرانی شدید خود را نسبت به سرعت گرفتن هجمه سخنرانی‌های ضد اسلامی و مواضع ناشی از نفرت علیه مسلمانان طی هفته‌های اخیر اعلام کردند.

 

آنان همچنین از رهبران سیاسی و مقامات حکومتی کشورهای جهان خواستند در برابر قوانین و مقررات بین‌المللی و ملی، مسئولانه و محترمانه رفتار کنند.

 

آدما دینگ، مشاور ویژه سازمان ملل در امور پیشگیری از نسل‌کشی و جنیفر ولش همتای وی در در امور حفاظت از غیر نظامیان با بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

 

آنان در این بیانیه اعلام کردند: سازمان ملل از شنیدن اخبار مربوط به جرایم آشکار ناشی از نفرت، نژادپرستی و عدم تحمل یکدیگر که از سوی مقامات دولتی برخی کشورها در واکنش به حملات تروریستی گروه‌های خشونت طلب و افراط‌گرا  صورت می‌گیرد، منزجر است، به ویژه هنگامی که این اخبار در راستای اشاعه مغرضانه و خطرناک اطلاعات غلط و ایجاد نگرانی و وحشت در میان مردم که عمدتا با مقاصد سیاسی شکل می‌گیرد، در رسانه‌ها بازتاب می‌یابد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات