۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۰۸۱۵۹

تجمع اعتراض آمیز مسلمانان اندونزی نسبت به کشتار شیعیان نیجریه

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان اندونزی برای دومین روز پیاپی در اعتراض به کشتار شیعیان نیجریه تظاهرات کردند.
اندونزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از مردم اندونزی برای بار دوم در هفته جاری با برگزاری تجمع اعتراض آمیز مقابل سفارت نیجریه در 'جاکارتا' پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا، کشتار شیعیان از سوی ارتش نیجریه را محکوم کردند و خواستار آزادی رهبر بازداشت شده جنبش شیعیان این کشور آفریقایی شدند.

 

تارنمای 'دموتیکس' روز پنجشنبه اعلام کرد در این تجمع اعتراض آمیز که عصر روز گذشته برگزار شد، هزاران نفر مردم اندونزی از جمله اعضای اتحادیه ضد جنگ این کشور حضور داشتند.


اندونزیایی های معترض به اقدام اخیر ارتش نیجریه در کشتار شیعیان با در دست داشتن تصاویری از 'علامه شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی' رهبر بازداشت شده جنبش شیعیان این کشور آفریقایی و جنازه شیعیان کشته شده، رفتار ارتش نیجریه را 'جنایت' دانستند.


این مسلمانان همچنین با حمل دست نوشته هایی از قبیل 'ارتش نیجریه بدون دلیل مسلمانان را می کشد' نسبت به کشتار شیعیان در این کشور واکنش نشان دادند.


معترضان اندونزیایی در حالی در مقابل سفارت نیجریه تجمع کردند که جاکارتا پایتخت این کشور شاهد بارش شدید باران بود.


اندونزیایی های معترض به این اقدام ارتش نیجریه روز سه شنبه نیز با تجمع مقابل سفارت نیجریه ضمن محکوم کردن این گونه جنایت ها، خواستار پایان دادن خشونت نظامیان نسبت به شیعیان شدند.


معترضان اندونزیایی پیش از این خواستار مداخله دولت اندونزی، سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی برای متوقف کردن آزار و اذیت مسلمانان توسط نظامیان نیجریه ای شدند.


ارتش نیجریه روز شنبه با حمله به یک حسینیه شیعیان و خانه شیخ ابراهیم زکزکی رهبر جامعه شیعیان این کشور در شهر زاریا در ایالت کادونا، صدها تن را قتل عام کرد.


اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها از کشته شدن همسر و فرزند شیخ زکزکی در این حمله حکایت دارد.


ارتش نیجریه مدعی شده است که شیعیان آغازگر این حمله بوده و قصد ترور فرمانده ارتش را داشتند.


حمله بیرحمانه ارتش نیجریه به شیعیان مظلوم این کشور با واکنش شدید کشورها و شخصیت های سیاسی و دینی کشورهای مختلف روبه رو شده و از سوی بسیاری از نهادی های مذهبی و حقوقی به شدت محکوم شده است.


سه فرزند دیگر شیخ زکزکی به همراه ده ها تن دیگر در حمله سال گذشته نیروهای ارتش نیجریه که همزمان با مراسم روز جهانی قدس انجام شد، شهید شدند.


شیخ ابراهیم زکزکی در زمینه دفاع از حقوق مسلمانان، برافراشتن پرچم اسلام و دعوت برای اتحاد مسلمانان فعالیت می کند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات