۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۰۸۱۷۱
آیت الله طبرسی:

حل مشکلات فرهنگی کشور در گرو ترویج صحیح فرهنگ امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر به مانند چتر و خیمه ای برای دیگر احکام دینی و اسلامی است، گفت: اصلاح و رفع بسیاری از امور و مشکلات جامعه با فراگیر شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر امکان پذیر خواهد بود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مشترک ائمه جمعه و فرماندهان انتظامی مازندران با مهم ارزیابی کردن مقوله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: احیاء این فریضه ارزشمند دینی باید با عزم ملی و حمایت همه جانبه مسؤولان صورت گیرد.

 

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر به مانند چتر و خیمه ای برای دیگر احکام دینی و اسلامی است، افزود: اصلاح و رفع بسیاری از امور و مشکلات جامعه با فراگیر شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر امکان پذیر خواهد بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، آمران امر به معروف و نهی از منکر را سربازان این عرصه خطیر الهی معرفی کرد و افزود: کسانی که در جهت احیاء امر به معروف و نهی از منکر تلاش می کنند در کسوت انبیاء و اولیای الهی هستند.

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که احیاء فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در گرو تلاش عمومی در جامعه است، خاطرنشان کرد: این فریضه دینی تنها با بخش نامه و سخنرانی احیاء نخواهد شد.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که فراگیری همه جانبه امر به معروف و نهی از منکر ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی را در جامعه کاهش می دهد، بیان داشت: عدم توجه به این فریضه دینی زمینه‌ساز بی‌بندوباری و بی اخلاقی در جامعه خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، یکی از راه‌‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر در جامعه ما این فریضه مهم اسلامی به خوبی احیا شود به حتم تلاش ها و توطئه افکنی های دشمنان علیه مبانی دینی ما هیج اثرگذاری نخواهد داشت.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که انقلاب اسلامی بستری را برای احیاء و گسترش فرهنگ دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کرد، بیان داشت: متأسفانه برخی ها در کشورمان تنها شعار اجرای این فریضه دینی را می دهند و در عمل سست هستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مقوله امر به معروف و نهی از منکر باید در قالب یک سازمان و با برنامه ریزی هدفمند در جامعه دنبال شود، افزود: علیرغم برنامه ریزی و جلسات متعددی که در این خصوص برگزار شد، اما هنوز با حد مطلوب بسیار فاصله داریم.

 

وی با بیان این که حکومت پهلوی اصول و ارزش های دینی و اسلام را به پایین ترین حد ممکن تزلزل دادند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی مبانی دینی را در جامعه احیاء و نهادینه کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که ترویج امر به معروف و نهی از منکر راه نفوذ فرهنگ غرب به کشور را می بندد، خاطرنشان کرد: باید با ترویج این فریضه الهی فضای اخلاقی را در جامعه ترویج و گسترش دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با بهره گیری از فریضه امر به معروف و نهی از منکر توانست حکومتی را بر پایه دین وارزش های اسلامی برپا کند که امروز در عرصه جهانی الگوی بسیاری از ملت های جهان است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه احیای دین را فراهم کرد، گفت: امروز انقلاب اسلامی در عرصه جهانی به عنوان کشوری اثرگذار و مقتدر مورد توجه دنیا است.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ویژه‎ای دارد و این مهم در نظام اسلامی نیز باید به‌صورت ویژه پیگیری شود، ادامه داد: انتظار این بود که امر به معروف پس از انقلاب اسلامی ایران نظام‌مند شود، اما این موضوع به ثمر نرسید.

 

وی با بیان این که برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیاز است که اقدام عملیاتی انجام شود، افزود: برای اجرای این فریضه مهم نیاز به ساز و کار مناسبی است که این موضوع باید در استان مازندران به‌صورت ویژه پیگیری شود.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که به برکت ائمه اطهار(ع) و علما، اسلام حفظ شد و باید تلاش کنیم که انقلاب اسلامی که رسالت بسیار مهم است را در شرایط حساس به نحو مناسب انجام دهیم، گفت: محور انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در این نوسانات کشور مدیریت مقتدرانه ایشان ماندگار شد./950/202/ب3

ارسال نظرات