۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۰۸۱۷۸
رییس اوقاف شیعه عراق:

شیخ کلینی خدمات شایانی به مذهب شیعه کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف شیعه عراق ضمن بازدید از بارگاه شیخ کلینی گفت: این عالم شیعه خدمات شایانی به مذهب شیعه کرده است.
حجت الاسلام سيد علاء موسوي رييس اوقاف شيعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سد علاء موسوی، رییس سازمان اوقاف شیعه عراق، ضمن زیارت بارگاه شیخ کلینی در بغداد با حجت الاسلام شیخ شهاب الشویلی، تولیت این بارگاه دیدار و گفت‎وگو کرد.


حجت الاسلام موسوی بر آمادگی سازمان اوقاف برای یاری رسانی به این بارگاه تأکید کرد.


وی به مقام علمی و معنوی شیخ کلینی اشاره کرد و گفت: این عالم شیعه با انتشار کتاب‎های مختلف مانند الکافی خدمت‎های شایان و بسیاری را به مذهب اهل بیت (ع) کرده است.


رییس سازمان اوقاف شیعه ادامه داد: بارگاه شریف شیخ کلینی جایگاه خاصی در میان مومنان و پیروان اهل بیت (ع) دارد.


حجت الاسلام شیخ الشویلی در این دیدار گزارشی از فعالیت‎های انجام شده در بارگاه شریف شیخ کلینی به رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق بیان کرد و گفت: سخنرانی‎های مذهبی، همایش و جلسه‎های دینی بسیاری در طول سال متناسب با مناسبت‎های مختلف در بارگاه این عالم شیعه برگزار می شود.


گفتنی است که شیخ ابوجعفر محمّد بن یعقوب بن اسحاق رازی معروف به کُلِـینی، شیخ کلینی، ثقه‌الاسلام کلینی (ولادت در سال 258 هجری قمری / 249 شمسی ) صاحب کتاب الکافی - یکی از کتب اربعه - و مشهورترین فقیه و محدث شیعه در نیمه اول قرن 4 (قمری) است./994/ب902/د

ارسال نظرات