۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۳۰۸۱۸۶
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

مردم اهتمام شایسته‌ای درباره وقف دارند/ ثبت 9 هزار 700 مورد وقف از سال 89 تاکنون

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که از سال 89 تاکنون 9 هزار و 700 مورد از سوی مردم وقف شده است، گفت: برخلاف جوسازی‌ها مردم اعتماد کرده و اهتمام شایسته‌ای درباره وقف دارند که علما نیز برای سنت حسنه وقف اهتمام شایسته‌ای داشته‌اند.
حجت الاسلام علي محمدي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در همایش بزرگداشت واقفان، متولیان و عالم ربانی، واقف خیراندیش حضرت آیت الله میرزا هاشم آملی که در حسینیه هدایت آمل برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم ما را در عصری قرار داد که حاکمیت و نظام اسلامی حامی واقف و مجموعه های مرتبط هستند.


وی تصریح کرد: زمانی بر ملت گذشت که رییس حکومت مانند رضاخان و پسرش خلاف شرع و قانون تصمیم گرفته و متولیان را مجبور کردند به عنوان فروشنده اموال وقف را به مردم بفروشند و رضاخان آن ها را خریداری کند که اسناد آن موجود است.


حجت الاسلام محمدی با بیان این که در زمان اصلاحات ارضی، املاک موقوفه را تقسیم کرده و به مردم به عنوان ملک شخصی دادند، افزود: هفتاد روز از انقلاب اسلامی نگذشته بود که امام خمینی(ره) فرمودند موقوفات باید به حالت وقفیت باقی بماند و عمل به وقف شود.


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: ما در عصری قرار داریم که رهبری انقلاب بزرگ‌ترین حامی وقف است که بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری مانند امام راحل با قاطعیت از وقف و واقفان حمایت کردند.


وی با بیان این‌که در سایه نظام اسلامی سازمان اوقاف به وجود آمد که از وقف و متولی حمایت می‌کند، افزود: اگر نهضت امام راحل، انقلاب اسلامی و حمایت‌های رهبری نبود نمی‌توانستیم چنین همایش‌هایی را در تجلیل از واقفان و متولیان برگزار کنیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: بنا داشتند اصل و اساس حکم الهی وقف را در جامعه از بین ببرند که در سایه انقلاب اسلامی، رهبری و خون شهدا فرصت برای ما به وجود آمده است که سازمان اوقاف و امورخیریه یکی از پرنشاط ترین مجموعه ها است.


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر این که نیروهای اوقاف جهادی، بسیجی و انقلابی کار کردند، گفت: تصمیم گرفتیم تمام وقف نامه های در اختیار خود را ثبت کنیم تا جلوی حیف و میل موقوفات گرفته شود که از مردم نیز دعوت می کنیم اسناد وقفی خود را در اختیار ما قرار دهند تا ثبت شود.


وی ادامه داد: بیش از نیم میلیون وقف نامه مطالعه و در سامانه ثبت و ضبط شده که در تاریخ بی نظیر بود و این با کار شبانه روزی انجام شده است.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که بیش از 50 هزار سند از سال 89 برای موقوفات گرفته شد که این امر با همکاری سازمان ثبت اسناد صورت گرفت و در تاریخ بی سابقه بود، خاطرنشان کرد: بنیاد عمران و توسعه رقبات داریم که از سال 89، 5 هزار و 120 رقبه ایجاد و نهایی شده و 11 هزار و 500 رقبه نیز در دست ساخت و ساز و اجرا قرار دارد.


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این که در سراسر کشور بیش از 8 هزار بقعه متبرکه داریم، افزود: یکی از فعالیت های اولویت دار ما کارهای عمران و آبادانی فیزیکی و فرهنگی است که در بیش از 3 هزار نقطه ساخت و ساز در امامزادگان داریم و بیش از 500 میلیارد تومان در سال های اخیر برای ساخت و ساز در آن سرمایه گذاری شد.


وی افزود: یکی از تصمیمات ما حضور فعال روحانیان مومن و متدین و اجرای برنامه های فرهنگی بود و همواره به مناسبت های مختلف برنامه های شاخصی در امامزادگان صورت می گیرد که بیش از 50 میلیون زائر همزمان با ایام نوروز در امامزادگان حضور پیدا کردند.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که از سال 89 تاکنون 9 هزار و 700 مورد از سوی مردم وقف شده است، خاط
رنشان کرد: برخلاف جوسازی‌ها مردم اعتماد کرده و اهتمام شایسته‌ای درباره وقف دارند که علما نیز برای سنت حسنه وقف اهتمام شایسته‌ای داشتند که آیت‌الله میرزا هاشم آملی از جمله عالمان و واقفان بودند.


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که سامانه مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه بی‌نظیر است که در دوران شفاف و نظم و انضباط مالی قرار داریم، ادامه داد: از متولیان متدین و دلسوز خود حمایت می‌کنیم که باید مراقب عده‌ای باشند که نمی خواهند رابطه متولیان با سازمان اوقاف خوب باشد./1314/202/ب2

ارسال نظرات