۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۰۸۱۸۸

پیوستن صدها مسیحی به بسیج مردمی در عراق

خبرگزاری رسا ـ رییس مسیحیان در بسیج مردمی امروز اعلام کرد که صدها تن از مسیحیان برای مبارزه با داعش به بسیج مردمی عراق پیوستند.
مسيحيان در بسيج مردمي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، رایان الکلدانی، رییس مسیحیان در بسیج مردمی عراق امروز در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که صدها تن از جوانان مسیحی برای آزادی مناطق اشغالی از سوی جریان تروریستی داعش در الرمادی آماده مشارکت هستند.


وی افزود: جنبش مسیحیان بسیج مردمی قبل از پیوستن به این بسیج از استاندار و مسؤولان سیاسی استان الانبار قول گرفتند که بسیج مردمی را به نهادی برای طائفه گرایی و سرقت متهم نکند.


الکلدانی تصریح کرد: بسیج مردمی متعلق به یک طائفه و قشر خاصی نیست بلکه همه مردم عراق با دین و مذهب مختلف در آن مشارکت دارند.


وی به توانایی و قدرت بسیج مردمی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بسیج مردمی توانایی آزادسازی مناطق اشغالی و پاکسازی آن‎ها از لوث تروریسم در استان‎ الانبار را دارد.


رییس مسیحیان در بسیج مردمی شایعه اقدام برخی از مسیحیان در فعالیت و دروغ پراکنی علیه بسیج مردمی در استان بغداد را تکذیب کرد و گفت: توجه و انجام چنین اقدام‎هایی به سود و مصالح ملی عراق نیست.


گفتنی است که بسیج مردمی عراق در سال 2014 و پس از افتادن موصل در خرداد 1393 (5 تا 13 ژوئن 2014 میلادی) به دست نیروهای داعش در واکنش به فتوای مراجع عراق به ‌ویژه فتوای جهاد کفایی آیت ‌الله سیستانی، این نیرو تشکیل شد. هدف این نیروها کمک به ارتش و نیروهای امنیتی عراق برای پاسداری از مکان‌های مذهبی و نیز مقابله با تهاجم است.


عمدتاً ساختار و بدنه نظامی بسیج مردمی را شیعیان عراق تشکیل می‌دهند اما بعدها برخی عشایر سنی عراق از استان صلاح‌الدین و استان نینوا و استان انبار و مسیحیان عراقی نیز به آن ملحق شدند./994/ب902/د

ارسال نظرات