۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۰۸۱۹۳
امام جمعه کوهرنگ:

اختلافات حزبی و گروهی یکی از موانع وحدت میان حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ، یکی از موانع وحدت میان این دو نهاد را عدم همدلی و دید منطقی و صحیح بین برخی از مسؤولان امر خواند و گفت: برخی موضع ‌گیری ‌ها و یا وابستگی به برخی از جریان ‌ها و حزب‌ های سیاسی مانع همکاری این نهادها شده است.
حجت الاسلام طباطبايي ، امام جمعه کوهرنگ

حجت ‌الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی امام جمعه کوهرنگ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه،‌ در خصوص چگونگی ایجاد وحدت میان این دو مجموعه گفت: اتخاذ روش‌ های مشترک آموزشی پژوهشی یکی از مؤثرترین راه‌ های ایجاد نزدیکی بین این دو نهاد است.

 

وی با اشاره به این که جامعه کنونی جامعه اطلاعاتی و شکستن مرزهای ارتباطی است، ادامه داد: این برهه از زمان فرصت بسیار خوبی است که می‌ توانیم به آسانی میان قشر دانشجو و طلاب حوزوی ارتباط ایجاد کنیم.

 

حجت ‌الاسلام طباطبایی با اشاره به وجود شبکه ‌های مجازی تصریح کرد: این امکان ظرفیتی را در اختیار مسؤولان قرار می‌دهد که می‌ توانند به آسانی با ایجاد شبکه‌ های مشترک علمی و پژوهشی میان دو قشر ارتباط و تبادل اطلاعات برقرار کنند.

 

امام جمعه کوهرنگ، استفاده از مدرسین حوزه در دانشگاه‌ ها و همچنین بالعکس را امر مطلوب دیگر عنوان کرد و گفت: حضور مدرسین حوزه در دانشگاه ‌ها می ‌تواند به یکی شدن باورها و ارزش ‌ها بین دو قشر دانشگاهی و حوزوی کمک کند.

 

این مدرس حوزه یکی از موانع وحدت میان این دو نهاد را عدم همدلی و دید منطقی و صحیح بین برخی از مسؤولان امر خواند و گفت: برخی موضع ‌گیری ‌ها و یا وابستگی به برخی از جریان ‌ها و حزب‌ های سیاسی مانع همکاری این نهادها شده که لازم است در این خصوص بازبینی جدی صورت گیرد و اختلافات حزبی و گروهی مانع این امر مهم نشود.

 

وی با بیان این‌ که ایجاد تفرقه و فاصله میان اقشار مختلف از سیاست ‌های دشمن برای رسیدن به اهدافشان است، ابراز داشت: با توجه به آیات قرآن دشمن اگر بخواهد به فرد، ‌مملکت یا نظامی مسلط شود و به اهدافش دست پیدا کند ابتدا سعی در از بین بردن وحدت آنان خواهد داشت، زیرا به خوبی پی برده است که با قومی که اقشارش با هم وحدت دارند نمی ‌توان جنگید.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ، دانشگاه را مکانی آسان و کم هزینه برای نفوذ دشمن دانست و گفت: تناسب دانشگاه و علوم انسانی با فرهنگ و علوم غرب و یافتن افراد مطابق با فکر و ایده خود زمینه نفوذ بیشتر دشمن در این نهاد شده در حالی که این تناسب در حوزه و علوم حوزوی و وجود فرهنگ اصیل اسلامی به عنوان مانع بزرگ برای نفوذ، بحث نفوذ در حوزه را به کمترین مقدار رسانده و تأثیر پذیری حوزویان از فضای اجتماعی جدید را از عوامل نفوذ دشمن در این مکان مقدس برشمرد.

 

این مقام مسؤول نفوذ در حوزه را زیان بار و مضرتر از دانشگاه برای جامعه خوانده و افزود: دشمن در نفوذ به حوزه به دنبال ساختار شکنی و بنیاد براندازی در آن بوده اما با توجه به ساختار اسلامی حوزه این امر بسیار سخت و به بی توجهی دشمن در این باره منجرب شده اما دانشگاه با توجه به الگو برداری از تفکر غرب نفوذ در آن به راحتی صورت می گیرد./9457/302/ب2

 

ارسال نظرات