۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۳۰۸۱۹۷
حجت الاسلام عبد‌خدایی:

قرآن و حدیث در حوزه علمیه مهجور است/ در دنیا فرهنگی به غنای فرهنگ تشیع وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرهنگ غنی تشیع، گفت: اگر کسی به این فرهنگ بالای تشیع آشنایی داشته باشد، اعجاز می بیند که این چه اخلاق و اعتقادی است که اهل بیت(ع) به بشریت تحویل داده است و در دنیا هیچ فرهنگی به این عظمت نمی توان دید.
قرآن و حدیث در حوزه علمیه مهجور است/ در دنیا فرهنگی به غنای فرهنگ تشیع وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبد خدایی استاد حوزه و دانشگاه، در همایش ملی «عطارد خراسان» پیش از ظهر امروز در کتابخانه آستان قس رضوی گفت: محقق و پژوهشگر باید شرح صدر فراوان داشته باشد و به کم قناعت نکند که علامه عطارد این ویژگی را داشت.

 

وی به آثار عطارد خراسانی اشاره و اظهار کرد: عالم برجسته عطاردی قوچانی در خصوص اهل بیت(ع) 70 مسند نوشته است که گویای عظمت فرهنگی است که به تشیع ارائه می دهد.

 

حجت‌الاسلام عبد خدایی افزود: مرحوم علامه 27 جلد کتاب از مسند اهل سنت و تشیع در خصوص امیرالمومنین(ع) می نویسد و کتب تاریخی و حتی کتبی که حالت بزمی دارد را بررسی می کند و فرمایشات حضرت علی (ع) را استخراج می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرهنگ غنی تشیع، گفت: اگر کسی به این فرهنگ بالای تشیع آشنایی داشته باشد، اعجاز می بیند که این چه اخلاق و اعتقادی است که اهل بیت(ع) به بشریت تحویل داده است و در دنیا هیچ فرهنگی به این عظمت نمی توان دید.

 

وی به قرآن و حدیث در حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن و حدیث در حوزه علمیه مهجور است.

 

حجت الاسلام عبد خدایی خاطرنشان کرد: عطاردی با عشق، اعتماد و توکل کار می کرد و با قناعت و هزینه کم کار را شروع کرد

 

عزت نفس و توکل فوق العاده را از ویژگی های عطارد قوچانی

در ادامه حجت الاسلام مهدوی راد، استاد حوزه و دانشگاه در خصوص شخصیت علامه عطاردی گفت: عطاردی مرد بزرگی بود که به عنوان یک طلبه در حوزه بود و نگاه تمدنی به دین پیدا کرده بود که خیلی قابل توجه بود.

 

وی افزود: با توجه به این که عطاردی به ابعاد تمدن اسلامی آگاه بود در ذیل تحقیقات خود یادداشت های خوبی داشت.

 

حجت الاسلام عطایی قوچانی نیز عزت نفس و توکل فوق العاده را از ویژگی های عطارد قوچانی عنوان و اظهار کرد: بی اعتنایی به دنیا و دنیا داران از همین تولک وی نشأت می گرفت و کمترین اعتنایی به دنیا و مادیات نداشتند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: عزت الله نامی زیبنده این عالم برجسته بود چون دارای عزت نفس بالایی بود و دارای حافظه سرشار، دقت کم نظیر و ژرف نگری در مسائل علمی داشتند.

 

وی به توجه به آثار به جای مانده از عالم برجسته عطاردی تأکید و اظهار کرد: امیدواریم که خراسان و دیگر نهاد ها برای فرهنگ خراسان فکری کنند و با توجه به آثار بسیاری که از علامه عطاردی به جای مانده است توجه شود که تلاش ساله وی تمام نشود./1310/202/ب3

ارسال نظرات