۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۳۰۸۲۰۰
امام جمعه اردل:

نقش وحدت حوزه و دانشگاه در اعتلای نظام اسلامی غیر قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردل با تأکید بر این که همدلی و همراهی حوزویان و دانشگاهیان با یکدیگر به شکل چشمگیری می‌ تواند در اعتلا و رشد نظام اسلامی مؤثر باشد، گفت: در نظام اسلامی، علم و دین باید پا به پای هم حرکت کنند و اگر این شد، در واقع وحدت بین حوزه و دانشگاه به وجود آمده است.
امام جمعه اردل

حجت ‌الاسلام موسی سلمان پور امام جمعه اردل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه،‌ وحدت میان این دو مجموعه را ضروری دانست و تصریح کرد: متأسفانه تاکنون تعریف دقیقی از وحدت میان دانشجویان و طلاب صورت نگرفته است.

 

وی با بیان این که دانشجویان و طلاب نقشی مهم در تدوین سرنوشت آینده کشور دارند و در واقع آینده سازان این مملکت هستند، خاطرنشان کرد: اگر این دو قشر از همین ابتدای آغاز به تحصیل همفکر و همراه هم قدم بردارند، به یقین در آینده نیز مشکلات و اختلافات عقیدتی سد راه تصمیمات ملی نخواهد شد.

 

حجت الاسلام سلمان پور با اشاره به نقش اساتید در ایجاد این همفکری و وحدت گفت: به یقین وجود اساتید روحانی در کنار دیگر اساتید می‌ تواند در کنار مباحث علمی سطح دینی دانشجویان را نیز اعتلا بخشد.

 

امام جمعه اردل با مهم خواندن وحدت میان حوزه و دانشگاه گفت: باید این دو نهاد در تمام زمینه ‌ها با یکدیگر همراه شده و از زمان تولید دانش تا رسیدن به نتیجه با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند و کنار هم باشند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که تولید علم باید طبق نیازهای روز جامعه باشد و در واقع کارآمدی لازم را داشته باشد، افزود: باید تمام نهادهای علمی با یکدیگر همدل و همراه شوند و در تمام زمینه ‌ها با یکدیگر مشارکت کنند تا ضعف ‌ها‌ی موجود در مسیر تولید علم برطرف شود.

 

وی با بیان این که یکی از مهم‌ ترین و والاترین نهادها و مراکز آموزشی در جامعه ایرانی حوزه‌ های علمیه هستند و نقشی که این مراکز در پیشبرد مسیر انقلاب و اسلام داشته ‌اند بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار داشت: روحانیان و عالمان دین همواره نقشی خطیر در ایجاد افق ‌های روشن انقلاب و اسلام داشته و برای رشد و تعالی ایران اسلامی همواره در تلاش هستند تا جایی که می ‌توان گفت نظام اسلامی و انقلابی ما بسیاری از پیروزی ‌ها و موفقیت های خود را مدیون قشر روحانی و حوزوی است.

 

حجت الاسلام سلمان پور با اشاره به این که در کنار قشر روحانی و مراکز حوزوی نیز دانشگاه ‌ها هستند که جایگاهی مهم در نظام آموزشی کشور دارند و در واقع روشنفکرانی هستند که می ‌توانند جامعه را به مقصدهای عالی در تمامی زمینه ‌ها رهنمون کنند، افزود: دانشگاهیان کسانی هستند که می ‌توانند با نگرشی عمیق و موشکافانه جامعه را به حدی از اعتلا و توسعه رسانند و استقلال و عدم وابستگی به کشورهای غربی و مستبد را به ارمغان آورند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردل با تأکید بر این که همدلی و همراهی حوزویان و دانشگاهیان با یکدیگر به شکل چشمگیری می‌ تواند در اعتلا و رشد نظام اسلامی مؤثر باشد، گفت: در نظام اسلامی، علم و دین باید پا به پای هم حرکت کنند و اگر این شد، در واقع وحدت بین حوزه و دانشگاه به وجود آمده است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه به این معنا نیست که حتما بایستی تخصص‌ های حوزوی در دانشگاه و تخصص ‌های دانشگاهی در حوزه دنبال بشود، تصریح کرد: اگر حوزه و دانشگاه به هم وصل و خوشبین باشند و به هم کمک کنند و با یکدیگر همکاری نمایند، دو شعبه از یک مؤسسه علم و دین را تشکیل می دهند و در این صورت موفقیت و پیشرفت کشور حتمی است./9457/202/ب3

ارسال نظرات