۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۰۸۲۰۴

یکی از روحانیان لبنان ائتلاف سعودی علیه تروریسم را مضحکه خواند

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنانی تشکیل ائتلاف ضد تروریسم در عربستان سعودی را مضحکه خواند و این کشور را مرکز پرورش تروریست های تکفیری دانست.
عباس زغيب، عضو مجلس اعلاي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عباس زغیب، عضو مجلس اعلای شیعیان لبنان در پیامی به ائتلاف سعودی علیه داعش اشاره کرد و گفت: بسیار مضحک است که کشور تروریست پرور عربستان سعودی، ائتلافی را علیه گروه های تروریستی تشکیل داده است.

 

وی افزود: عربستان سعودی پرورشگاه و منبع حمایتی اندیشه خونریز تکفیری است. اندیشه ای که بر کشتار، ویرانی و نابودگری در جهان استوار است.

 

این روحانی لبنانی افزود: ما از تشکل ها و احزاب اسلامی و بشر دوستانه می خواهیم که برای مقابله با اندیشه وهابیت که بر مبنای تکفیر دیگران و کشتار مردم بی گناه است اقدامات لازم را انجام دهند.

 

گفتنی است، عربستان سعودی سه شنبه اعلام کرده بود 34 کشور عمدتا مسلمان‌نشین عضو ائتلاف ضد تروریستی خواهند بود. شاهزاده محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان، گفت که تمرکز اعضا بر مبارزه با تروریسم در کشورهای عراق، لیبی، مصر و افغانستان خواهد بود.

 

به گفته او کشورهای اسلامی جداگانه با تروریسم می‌جنگند و هماهنگ شدن این تلاش‌ها مهم است.ایران، عراق، سوریه و چند کشور اسلامی تاثیر گذار دیگر در منطقه در این ائتلاف حضور ندارند./1321/ب903/د

ارسال نظرات