۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۳۰۸۲۶۷
مدیر مدرسه علمیه امام صادق شاهرود:

حوزه و دانشگاه از ارکان اصلی انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شاهرود گفت: حوزه و دانشگاه از ارکان اصلی شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و قوام و دوام نظام دینی ما هستند که بسیاری از جهت‌گیری‌های علمی و عملی کشور بسته به شکل و نحوه حرکت آنها شکل‌می‌گیرد.
وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام محمد تقی برزکار مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شاهرود در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، با گرامیداشت فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه و تسلیت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح(ره) عالم وارسته و پرتلاش در مسیر این ایدئولوژی اسلامی و انقلابی، اظهار داشت: از آسیب‌هایی که می توانست انقلاب اسلامی ملت ما را تهدید کند گسست میان حوزه و دانشگاه بوده است.

 

 

وی خاطر‌نشان کرد: دشمن به روشنی از ماهیت و نقش پررنگ این دو نهاد علمی و معرفتی در بدنه اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی مطلع است و از اولین روزهای شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی و حتی پیش و پس از آن تا به امروز تلاش کرده تا هم به لحاظ شکلی و هم در محتوا و درون مایه مانع پیوند میان این دو رکن شود.

 

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شاهرود تصریح کرد: حوزه و دانشگاه از ارکان اصلی شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و قوام و دوام نظام دینی ما هستند که بسیاری از جهت‌گیری‌های علمی و عملی کشور بسته به شکل و نحوه حرکت آنها شکل‌می‌گیرد و وحدت این دونهاد برای کشور ضروری است.

 

 

حجت الاسلام برزکار اضافه کرد: نفوذ دردانشگاه به تعبیر امام خمینی(ره) ـ در وصیت نامه سیاسی الهی ایشان ـ با هدف انحراف جوانان از فرهنگ وادب وارزش‌های خودی وهدایت به سوی فرهنگ شرق وغرب همچنین باهدف ایجادبدبینی دانشگاهیان نسبت به حوزها بوده است و نیز نفوذ در حوزه ها باهدف ایجاد نفرت نسبت به دانشگاهیان و جدال عقیدتی و اندیشه‌ای بین این دو طیف از اهداف همیشگی استکبار جهانی است.

 

 

وی تأکید کرد: در حقیقت پیوند میان حوزه و دانشگاه پیوند میان علم و دین است و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و مطالبات رهبر معظم انقلاب برای تحقق تمدن اسلامی برهمگان لازم است که تلاش مضاعف را برای این مهم بکار بندند تا راه نفوذ دشمن بسته شود و پیوند وثیقی میان این دو رکن برای جهانی شدن تفکرات اسلام محمدی صورت گیرد./977/302/ب1

ارسال نظرات