۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۳۰۸۲۷۵
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه رازی:

اندیشه های حوزوی برگرفته از اندیشه اسلام ناب محمدی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه رازی با اشاره به لزوم حضور روحانیان در دانشگاه ها، گفت: اندیشه های حوزوی برگرفته از اندیشه اسلام ناب محمدی است.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام امرالله مختاری مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه رازی شامگاه گذشته با حضور در همایش وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: نام گذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه بهانه ای است که این مساله پر رنگ شده و تاکیدی بر لزوم وجود و تقویت این وحدت باشد.

 


وی افزود: روز به روز ضرورت وجود افکار حوزوی در دانشگاه ها بیشتر احساس می شود زیرا هر روز هجوم به مبانی اسلام و انقلاب افزایش می یابد و با توسل به اندیشه های حوزوی که برگرفته از اندیشه اسلام ناب محمدی است می توان در مقابل این هجمه ها قد علم کرد.

 


حجت الاسلام مختاری یادآور شد: دشمنان عقاید ما را از ریشه و بن نشانه رفته اند و آگاهی از این امر تاکیدی بر لزوم حضور روحانیت در دانشگاه ها است.

 


مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه رازی تصریح کرد: روحانیت با جناح های سیاسی ارتباطی ندارد بلکه روحانیت آن خطی است که از زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) آغاز شده و شیخ طوسی ها و شیخ مفیدها و علامه طباطبایی ها با ادامه این خط قرائت راستینی که منطبق بر قرائت پیامبر اکرم (ص) می باشد ارائه دادند.

 


وی خاطرنشان کرد: در صد سال گذشته تمام مشکلات و نواقص موجود در کشور نتیجه جدایی از جامعه روحانیت بوده است، زیرا جدایی از روحانیت موجب گم کردن مسیر حق می شود.

 


حجت الاسلام مختاری گفت: باید راهکارهایی برای افزایش ارتباط و وحدت حوزه و دانشگاه ارائه شود از جمله اینکه گروه های معرفتی که پل ارتباطی میان حوزه و دانشگاه هستند باید تقویت شده و بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

 


مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه رازی در پایان ابراز داشت: علوم دینی همچون علوم پایه و پزشکی از گرایش های مختلفی تشکیل شده اند به طوری که هم اکنون 360 واحد دروس علوم معارف در دانشگاه ارائه می شود، در این زمینه دانشگاه نیازمند حضور اساتید خوب و برجسته برای تدریس دروس علوم معارف هستند./857/202/ب1

ارسال نظرات