۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۳۰۸۳۰۴
آیت الله نمازی:

اختلاف برای کشور سم است/ انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار شیعیان نیجریه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به حملات وحشیانه گروه های تروریستی و ارتش نیجریه به شیعیان این کشور گفت: امروز مدعیان دروغین حقوق بشر که اگر یک جاسوس و جنایتکار در ایران دستگیر شود فریاد حقوق بشر آنها گوش دنیا را کر می کند در برابر کشتار مردم شیعه نیجریه سکوت کرده اند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان امرو زدر خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با اشاره به تصویب گزارش مدیرکل آژانس بین المللی اتمی مبنی بر عدم انحراف و سلامت فعالیت های هسته ای ایران توسط شورای حکام گفت: علیرغم تلاش دوازده ساله صهیونیست ها، آمریکا، انگلستان، آلمان و فرانسه برای محروم کردن ایران از دانش هسته ای اما موفق نشدند.

 

وی افزود: طی این مدت هر زمانی که مدیرکل آژانس بین المللی اتمی گزارشی از فعالیت های هسته ای ایران ارائه می کرد با یک جمله انحرافی که مطمئن نیستیم در فعالیت های هسته ای ایران انحرافی نباشد باعث متوقف شدن کارها می شد.

 

آیت الله نمازی با اشاربه تصویب  گزارش مدیرکل آژانش بین المللی اتمی در شورای حکام گفت: این قدرت اسلام و ملت ایران است که که نشأت گرفته از عزت و قدرت جایگاه ولایت مطلقه فقیه است و دشمنان چه بخواهند و نخواهند ناگزیرشدند در برابر اسلام و انقلاب اسلامی سر تعظیم فرود بیاورند.   

 

آمریکایی ها هنوز هم دست از شیطنت بر علیه ایران برنداشته اند

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این مصوبه شورای حکام به اتفاق همه آرا و بدون یک مخالف به تصویب رسید، یاد آورشد: آمریکایی ها هنوز هم دست از شیطنت بر علیه ایران برنداشته و هفته گذشته سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد امروز مسأله آزمایش ایران از موشک بالستیک در دستور کار ما قرارگرفته و به سازمان ملل شکایت کرده ایم.

 

آیت الله نمازی شکایت آمریکا از ایران را برای آزمایش موشک بالستیک رسوایی آمریکایی ها خواند و گفت: آمریکا در حالی از آزمایش موشک بالستیک ایران که برای بالا بردن قدرت دفاعی ایران است به سازمان ملل شکایت می کند که خودشان 60 سال قبل در جنگ جهانی دوم از بمب هسته ای بر علیه ژاپن استفاده کردند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب پیش از این نیز اعلام کرد اگر مسأله هسته ای ایران نیز حل شود آمریکا دست از شیطنت برخواهد داشت.

 

حوزه های علمیه، اساتید حوزه ها و علما باید با دانشگاه در ارتباط باشند

وی در ادامه با اشاره به 27 آذرسالروز شهادت دکتر مفتح به دست دشمنان اسلام و نامگذاری این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: سیاست خاندان پهلوی رضاشاه  و فرزندش جدایی بین دانشگاه و حوزه و علما بود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمود، روشنفکری در ایران و در برابر اسلام و قرآن و مکتب اهل بیت بیمار متولد شده است.

 

آیت الله نمازی سابقه دانشگاه در ایران را حدود 80 سال اعلام کرد و گفت: در اوایل تأسیس دانشگاه در ایران این نهاد بیشتر در اختیار ثروتمندان و خاندان سلطنت و درباریان بود اما از دهه 40 به بعد اقشار دیگر جامعه نیز به دانشگاه راه یافتند.

 

به گفته وی امروز یکی از نیازهای نظام و کشور و انقلاب این است که دانشجویان و نخبگان و اساتید دانشگاهها با حوزه های علمیه، علما و با دانشمندان حوزه های علمیه در ارتباط باشند و این توصیه امام در وصیت نامه الهی خود گفته است دانشگاهیان و جوانان برومند هرچه بیشتر با روحانیت و طلاب علوم اسلامی پیوند دوستی و تفاهم را محکمتر و استوارتر بسازند و از نقشه ها و توطئه های دشمن قدار غافل نباشند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: حوزه های علمیه، اساتید حوزه ها و علما باید با دانشگاه در ارتباط باشند تا خلاء در دانشگاه ایجاد نشود و جای خالی علما و دانمشندان حوزوی در دانشگاه احساس نشود و روسا و اساتید دانشگاهها سعی کنند با حوزه های علمیه و با علما در ارتباط باشند.

 

حوزه های علمیه و دانشگاه ها به لحظ سیاسی مستقل باشند

آیت الله نمازی سوء استفاده از دانشگاه را یکی از توطئه های دشمن دانست و افزود: 16 آذر امسال که مظهر جنبش و نهضت مترقی دانشجویان مسلمان و متعهد کشور است منشاء اختلاف در دانشگاه ها شد و افرادی برای سخنرانی به دانشگاه ها دعوت شدند که درست در جهت اختلاف بین دانشگاه و دانشجویان حرکت کردند  چرا که اختلاف برای دانشگاه ها و کشور سم است.

 

به گفته وی، دانشجویان باید به تمام معنا سیاستمدار باشند و مسائل سیاسی داخل و خارج از کشور را بدانند و با معرفت تحلیل و تفسیر کنند اما در شأن دانشجویان و دانشگاهیان و طلاب و حوزه های علمیه نیست در گروه، حزبی، باندی و جریانی قرارداشته باشند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: مراکز علمی کشور اعم از حوزه های علمیه، دانشگاه ها، دانشجویان و اساتید باید به لحظ سیاسی مستقل باشند و فقط در مسیر ولایت و رهبری حرکت کنند.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به یکشنبه آینده هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری و شهادت این روز به فرزندش امام زمان و مسلمانان جهان گفت: امام حسن عسگری(ع) در توصیه های خود شیعیان را به تقوا توصیه کرد و گفت در دین خود ورع یعنی حتی از شبهات نیز پرهیز کنید.  

 

نماینده ولی فقیه همچنین با گرامیداشت هفته وقف، از وقف به عنوان یکی از ارکان مترقی اسلام نام برد و با اشاره به اولویت های وقف در جامعه امروز، حوزه های علمیه و مدارس تحصیل سربازان امام زمان، سادات، بیماران نیازمند و صعب العلاج، دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعتی که قدرت ادامه تحصیل را ندارند ازدواج دختران و پسران و جوان و عزاداری امام حسین(ع) را از مهمترین اولویت های امروز وقف اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد افرادی که تمکن مالی دارند زمین و مکانی را برای این امر وقف و درآمد آن را در این راه هزینه کنند.

 

مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر کشتار مردم شیعه نیجریه سکوت کرده اند

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به حملات وحشیانه گروه های تروریستی و ارتش نیجریه به حسینیه ‹‹بقیة الله›› در شهر زاریای نیجریه و منزل شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شیعیان این کشور و زخمی شدن علامه شیخ ابراهیم زکزاکی شد، گفت: آنهایی که مدعی حقوق بشر بودند و هستند اگر یک جاسوس و جنایتکاری در ایران دستگیر شوند، فریاد حقوق بشر آنها گوش دنیا  را کر می کند.

 

وی افزود: امروز مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر کشتار مردم شیعه نیجریه سکوت کرده و صبحتی از حقوق بشر نمی کنند اما مسلمانان پاکستان و کشورهای اروپایی به نشانه اعتراض به کشتار مردم شیعه نیجریه تظاهرات و راهپیمایی می کنند.

 

شایان ذکر است، در پایان نماز جمعه امروز شهرستان کاشان نمازگزاران جمعه شهرستان کاشان به نشانه اعتراض به کشتار شیعیان نیجریه و حمایت از مسلمانان مظلوم این کشور از مصلی بقیه الله الاعظم کاشان تا مسجد امام رضا(ع) در بلوار امام رضا(ع) این شهرستان راهپیمایی کردند و جنایات ارتش نیجریه و گروهای تروریستی را محکوم کردند./1307/پ201/ج1

ارسال نظرات