۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۳۰۸۳۰۸
رهبر جریان صدر:

ائتلاف اسلامی ابتدا به فکر آزادی قدس باشد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر خاطرنشان کرد که بعضی از کشورها به علت حمایت از تروریسم نباید در ائتلاف نظامی اسلامی مشارکت کنند.
مقتدا صدر، رهبر جريان صدر عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر وی در مورد تشکیل ائتلاف اسلامی نظامی عربستان گفت: این ائتلاف باید از فعالیت‎های طائفه گرایی به دور باشد.


وی افزود: ائتلاف اسلامی و نظامی عربستان باید به جای قرار گرفتن در کنار افراد و دولت‎های دیکتاتور در کنار مردم قرار باشند و به دفاع از آنان بپردازند.


رهبر جریان صدر تاکید کرد که همه کشورها و دولت‎های اسلامی باید بدون هیچ گونه تبعیضی در ائتلاف اسلامی نظامی مشارکت داشته باشند.


وی ادامه داد: این ائتلاف نباید فقط از کشورهای اهل سنت تشکیل شود. من به رؤسای این ائتلاف نصیحت می کنم که  علاوه بر کشورهای شیعه به سایر کشورها اجازه ورود به این ائتلاف را بدهند و ابتدا به فکر آزادی قدس و همچنین نجات مردم میانمار باشند.


حجت الاسلام صدر خاطرنشان کرد که عملیات‎های نظامی باید از حالت شعار خارج و به صورت عملی باشد تا مردم و آوارگان از سوی تروریسم بیشتر از این دچار آسیب نشوند.


وی خواستار عدم مشارکت برخی از کشورها در این ائتلاف اسلامی نظامی شد و تصریح کرد: بعضی از کشورها به علت حمایت از تروریسم نباید در این ائتلاف مشارکت کنند.


گفتنی است دولت عربستان چند روز پیش از تشکیل ائتلافی نظامی در میان کشورهای اسلامی به منظور "مقابله با تروریسم" خبر داد که متشکل از 34 کشور است و بنابر اعلام عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، کشورهای عضو ائتلاف به زودی به تبادل اطلاعات و ارائه تجهیزات خواهند پرداخت و در صورت نیاز نیز به استقرار نیرو در مناطق تهدید شده مبادرت می‌کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات